חדשות לבקרים נאמר לנו מה לאכול ומה לא, מה טוב ומה מזיק, מה גורם להתקפי לב ומה יביא לנו שלווה נצחית. הפעם זה סקוט הרדיג, המתמחה במדעי התזונה, ששופך אור על המאכלים שפעם היו רעים ועכשיו - דווקא טובים לנו.



ביצים
במשך תקופה לא קצרה, כולם חשבו שאכילת ביצים מובילה להתקפי לב, בגלל רמות הכולסטרול הגבוהות בה. אך בעשרים השנים האחרונות, מדענים ותזונאים טוענים שצריכה נורמלית של כולסטרול מהווה השפעה מאד מינימלית על רמות הכולסטרול בדם, ולכן אינה מהווה סיכון. 
 

נקודה חיובית: ביצים הן מקור נהדר לחלבון, לשומנים בריאים ולכמה ויטמינים ומינרלים.
 
חמאה ומרגרינה
מקורה של המרגרינה נרשם איפהשהו במאה ה-19 והיא עשויה מצמחי שומן. בשל מחירה הנמוך והעובדה שחמאה מכילה שומן רווי, היא החליפה מהר מאד את החמאה. 
 
במהלך השנים מצאו חוקרים קשר בין שומן טראנס שמצוי במרגרינה לבין מומי לב מולדים. בעקבות מחקרים אלו, תעשיית המזון מיהרה להוציא את שומן הטראנס ממרכולתם. אבל, צמחי שומן מודרניים דווקא התגלו כמקור שמפחית מומי לב מולדים.
 
תפוחי אדמה
אחד מהירקות היחידים שנחשבים כפחות בריאים, אם בכלל, בגלל כמות הפחמימות הגבוהה שהם מכילים. אבל תפוחי אדמה דווקא עשירים בפחמימות, ויטמין C, ויטמין B ומינרלים. 
 
איך תדעו שתפוחי האדמה שלכם בריאים לכם? הכל תלוי באופן הכנתם. בישול וקירור תפוחי האדמה מגבירים את רמות העמילן בהם ומשמשים כמרכיב דיאטטי דווקא.
 
אגוזים 
לאגוזים יצא שם רע בגלל שהם מפוצצים בשומן וקלוריות. אבל יש עדויות חדשות שטוענות שלאגוזים תפקיד חשוב בדיאטה בריאה. במחקר שפורסם באנגליה, נחשף שאכילת אגוזים בצורתם המקורית מפחיתה מקרי מוות מכל הסיבות, מחלות לב וכלי דם ומוות פתאומי. האגוזים מכילים חלבונים, שומנים טובים, סיבים דיאטטיים וחומרים מזינים נוספים.
 
מוצרי חלב
חלב, חמאה, יוגורט וגבינות - כולם נחשבו למכשול בדיאטה. אבל יש להם מרכיבים חשובים לבריאותנו, כמו רמות גבוהות של חלבון וסידן, תלוי כמובן ברמות השומן שלהם.
 
מכיוון שישנם המון מחקרים סותרים בכל הנוגע לחלב ומוצריו, קשה לקבוע חד משמעית את ההמלצות הנכונות. אך העדכון האחרון שמגיעה מאנגליה בנוגע לאכילת חלב קובע - כל עוד מוצרי החלב רזים יחסית, הם טובים לדיאטה שלכם.