לאחר יותר משנה ללא מחלקת צנתורי מוח תוקם בבית החולים איכילוב בתל אביב מחלקה חדשה, בניהולה של המומחית לצנתורי מוח, ד"ר טלי יונש־קמחי (48). תאריך היעד לפתיחת המחלקה הוא 1 ביוני 2016. בשלב זה נעשים במחלקה ניסיונות להחזיר רופאים ואנשי צוות שעזבו את בית החולים בעקבות סגירת המחלקה באביב 2015.



מחלקת צנתורי מוח באיכילוב הייתה סגורה למעלה משנה, על פי דרישת משרד הבריאות, עקב סכסוכים פנימיים קשים בבית החולים. המחלקה תיפתח לאחר עזיבתו של מנהל היחידה הקודם, שפרש בימים אלה בהסכמה עם הנהלת בית החולים.



ד"ר יונש־קמחי היא בוגרת הפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית ובית החולים הדסה בירושלים. היא עברה התמחות במרכז הרפואי ע"ש סוראסקי באיכילוב והתמחות נוספת במכון הדימות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר.



כמו כן, היא סיימה התמחות באוניברסיטה של טורונטו וב־Toronto Western Hospital בקנדה, וסיימה תואר שני במחלות נוירורסקולריות, מטעם אוניברסיטת פריז והמרכז הרפואי Bicetre צרפת, והשתלמות נוספת בטורונטו בנוירולוגיה פולשנית, וכן לימודי המשך בתחומים אלה בבית הספר לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב.



ד"ר יונש־קמחי היא בעלת ניסיון עשיר, הכולל את ניהול היחידה לנוירורדיולוגיה באיכילוב. היא גם שימשה רופאה בכירה בנוירורדיולוגיה אבחונית ופולשנית (מצנתרת) במרכז הרפואי שיבא בתל השומר.



פרופ' שלומי קונסטנטיני, מנהל מחלקת נוירוכירורגית ילדים באיכילוב, בירך על המינוי: "לפתיחת המחלקה יש חשיבות עצומה. דוקטור יונש היא דמות מושלמת של רופאה ומצנתרת" אמר.



יש לציין כי ד"ר יונש־קמחי היא האישה השנייה מתוך עשרה מצנתרים בכירים בלבד בבתי החולים בישראל. מצנתרת בכירה נוספת היא ד"ר ענת חורב מבית החולים סורוקה בבאר שבע. במחלקה, ההולכת ומוקמת בימים אלה, סירבו להתייחס לדברים.