מספר תושבי הכפר בית עור אל תחתא שבאיזור בנימין, אשר היו מעורבים בביצוע פיגועי השלכת בקבוקי תבערה ויידוי אבנים, נעצרו לאחר פעילות של השב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. העצורים היו מעורבים בשישה פיגועי השלכת בקבוקי תבערה ויידוי אבנים לעבר כלי רכב ישראליים, שנעו בכביש 443, וכנגד כוחות צה"ל שפעלו במרחב הכפר.



מחקירתם של המעורבים בשב"כ עלה כי ההתארגנות מנתה כ-12 בני אדם שפעלו על מנת לפגוע בישראלים וחתרו למשיכת כוחות צבא אל הכפר, בכדי להתעמת עמם. הרקע להקמת ההתארגנות היה רצון בנקמה על מותו של אברהים עלאן, המחבל מכפרם, אשר מצא את מותו במהלך ביצוע פיגוע חדירה ליישוב בית חורון יחד עם מחבל נוסף ב-25.1.16. מדובר בפיגוע בו נרצחה שלומית קריגמן ז"ל ונפצעה אזרחית ישראלית נוספת.



תיקי המעורבים הועברו לתביעה הצבאית ביהודה ונגד חלקם הוגשו כתבי אישום חמורים בגין המעורבות במעשים המתוארים מעלה, וכנגד חלקם יוגשו כתבי אישום בהמשך. כמו כן צפויים מעצרים נוספים של מעורבים.



זירת הפיגוע בבית חורון. צילום ארכיון: דוברות המשטרה



לפני יומיים הותר לפרסום על מעצר נוסף של מחבלים וסיכול פיגוע. עמאד אל חולי (27) תושב עזון שבשומרון, נעצר כאשר ברשותו נשק מאולתר, תחמושת וסכין אל חולי נעצר לפני כשבועיים ועוכב ע"י כוח צה"ל בסמוך לגדר היישוב אל מתן שבשומרון. בחקירת השב"כ עלה כי הוא התכוון לבצע פיגוע ירי לעבר ציר הנסיעה לישוב אל מתן, אולם ככל הנראה חזר בו מכוונתו זו ונתפס בדרך חזרה לביתו. עוד עולה בחקירה, כי בבסיס כוונתו של חולי לבצע פיגוע עומדת סוגיה אישית, סכסוך עם הוריו בנוגע לביטול אירוסיו.



בנוסף לכך, בפעילות של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, נעצרו ב-9.2.16 מבצעיו של פיגוע ירי לעבר כלי רכב ישראלי שאירע שבוע קודם לכן סמוך לכפר איסכאכא שבשומרון, אירוע בו במזל לא היו נפגעים. העצורים, שלושה בני משפחה תושבי הכפר עארורה, שמצפון לרמאללה וללא עבר ביטחוני קודם: עבדאללה תייסיר עבד עארורי (30) חמאדה צאלח עבד עארורי (30) וצאלח צברי עבד עארורי (23).



אמל"ח שאותר ע"י השב"כ. צילום:תקשורת שב"כ



בחקירת השלושה בשירות הביטחון הכללי, עלה כי רכשו מסוחר אמל"ח בשומרון שני כלי נשק אוטומטיים, וביצעו פעולות הכנה שונות בזירות אפשריות, קודם לביצוע הפיגוע. במהלך הפיגוע שימש עבדאללה עארורי כנהג, ואילו השניים האחרים ביצעו את הירי. במסגרת החקירה נתפסו שני כלי הנשק אשר שימשו לביצוע הפיגוע. תיק החקירה הועבר לתביעה הצבאית, וכתבי אישום בפרשה יוגשו בקרוב.