יו"ר האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני הגיב בחריפות לסערה שעוררו דבריו של ח"כ בהלול הבוקר וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "מנהיגים בבית היהודי שמובילים את קמפיין הגזענות ואת הניסיון לשחרר את החשוד ברצח בדומא עדיף שיפסיקו להטיף לנו מוסר ויסתמו את הפה". 

עוד כתב הרצוג: "ולגופו של עניין - הבהרתי לח"כ זוהיר בהלול שאני דוחה ומגנה בתוקף את האמירות שלו ושעמדת 'המחנה הציוני' היא שמחבל הוא מחבל הוא מחבל, ולא משנה אם יצא לרצוח ערבים או יהודים".


גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדברי ח"כ בהלול, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "דבריו של ח"כ בהלול מבישים. חיילי צה"ל מגינים בגופם על חיינו מפני מרצחים צמאי דם. אני מצפה מכל אזרחי ישראל, ובייחוד מחברי הכנסת, להעניק להם גיבוי מלא".

דבריהם של הרצוג ונתניהו באו בעקבות ראיון שהעניק בהלול לגלי צה"ל ובו אמר כי הפלסטיני שדקר את חייל צה"ל בעיר חברון אינו מחבל. "המילה 'מחבל' הופכת להיות כוללנית והופכת כל פלסטיני לכזה", הסביר בהלול את עמדתו. לדבריו בכדי לקדם תהליכים מדיניים בין ישראל והפלסטינים חייב להיות שינוי בהתייחסות המילולית ולהגדרות הניתנות במהלך הפיגועים, ובשל כך הוא בחר שלא לכנות את הדוקר - מחבל. "כל מי שנאבק למען חירותו ולמען עצמאותו הוא מחבל בעיני הישראלים", טען.
 

מנהיגים בבית היהודי שמובילים את קמפיין הגזענות ואת הניסיון לשחרר את החשוד ברצח בדומא עדיף שיפסיקו להטיף לנו מוסר ויסתמו ...

Posted by ‎יצחק (בוז'י) הרצוג - Isaac Herzog‎ on Thursday, April 7, 2016

"מבחינת העם, כל פלסטיני שנאבק את מאבקו כדי להסיר את עוולות הכיבוש, נחשב מחבל", ציין. "אני מסכים שהדוקר הוא רוצח, אבל הוא לא מחבל. הבעיה שלי היא שהמילה הזו הופכת לכוללנית מדי והופכת כל פלסטיני למחבל".

 

דבריו של ח״כ בהלול - מבישים. חיילי צה״ל מגינים בגופם על חיינו מפני מרצחים צמאי דם. אני מצפה מכל אזרחי ישראל, ובייחוד מחברי הכנסת, להעניק להם גיבוי מלא.

Posted by ‎Benjamin Netanyahu - בנימין נתניהו‎ on Thursday, April 7, 2016

בהלול גם עשה הבחנה בין מקרים שבהם מותקפים אזרחים לבין פיגועים המכוונים כלפי חיילי צה"ל ומתקנים צבאיים. "הסכמתי שמי שגודע את חייהם של משפחה שלמה הוא מחבל", הדגיש בהלול. "הם גם מחבלים וגם רוצחים שראויים לכל העונשים. כל אדם שרצח מישהו, שגדע את חייו של חף מפשע או ארב למשפחה שחוזרת מעבודתה הוא מחבל". לדבריו, "האנשים שתקפו משפחות בשנתם, לא יכולים להיחשב כמחבלים אם הם תוקפים מחנה צבאי".



עוד קודם לתגובה של ח"כ הרצוג, התנערו במחנה הציוני בדבריו של חבר סיעתם והוציאו הודעה לפיה דבריו של ח"כ בהלול אינם משקפים את עמדת הסיעה. "אנו מצויים בתוך גל טרור וכדאי שממשלת ישראל תתחיל לפעול נגדו ביעילות. המחבל בחברון הוא כמו כל מחבל. דבריו של חבר הכנסת בהלול אינם משקפים או מייצגים את עמדת המחנה הציוני״, נאמר.

גם חברים בסיעה פרסמו הודעות גינוי לדבריו ודרשו כי יחזור בו. ח"כ אראל מרגלית אמר כי ״אני קורא לחברי זוהר בהלול לחזור בו מדבריו החמורים. המחבלים לא מבינים התפלפלויות כשהם באים להרוג יהודים, מחבל הוא מחבל הוא מחבל״.

ח"כ איילת נחמיאס ורבין אמרה אף היא כי ״דו קיום הוא המפתח שלנו לחיים משותפים ולשם כך עלינו להכיר זה בזה ולהציב גשרים בין מה שמפריד בנינו. רק כך נוכל לחיות יחד בשלום. גם הכאב שמביא איתו הסכסוך הזה הוא כאב המשותף לכולנו ואת מעגל הדמים הנורא חווים כולנו, יהודים וערבים. כל מוות הוא טרגי וכל מי שרוצח או מנסה ראוי לכל גינוי ולהענשה החמורה ביותר - טרור הוא טרור הוא טרור. כדי שנוכל לחיות פה ביחד בדו קיום אמיתי עלינו להכיר זה בכאבו של זה ולא להשוות בין מוות של אחד לאחר. חברי, ח"כ בהלול, טעה טעות קשה כשסירב להכיר בניסיון רצח של יהודי כדבר חמור, כטרור לכל דבר ועניין.״

ח"כ איציק שמולי מתח ביקורת רומזת על שתיקתו של יו"ר המפלגה יצחק הרצוג בעניין וצייץ בטוויטר: "צריך שמישהו יעשה סדר בבית. אמירה קיצונית ומיותרת. הדרך להיפרדות מהפלסטינים לא עוברת דרך עיוות וסילוף של המציאות. חזור בך". ח"כ שמולי הוסיף: "זו אמירה קיצונית ולא מקובלת על מרבית הישראלים, בהם תומכי המחנה הציוני. הדרך להיפרדות מהפלסטינים לא עוברת דרך עיוות של המציאות וסילוף של המתרחש בה. מחבל הוא מחבל וכך צריך להתייחס אליו. יש לי כבוד רב לזוהיר אבל אני חושב שבמקרה זה הוא טועה גם במהות וגם בדרך ועליו לקחת את דבריו בחזרה".
חברת הכנסת רויטל סויד דורשת מחברה לסיעה ח"כ בהלול לחזור בו מדבריו שמי שפוגע בחיילים אינו נחשב מחבל: "דבריו של חברי ח"כ זוהיר בהלול קשים ואינם מקובלים. מי שרוצח תינוקות בשנתם או חיילים בתחנות אוטובוס או בבסיס צבאי תמיד יישאר אויב, רוצח ומחבל. אני קוראת לו לחזור בו. זה מתן לגיטימציה לפגוע בחיילים".

ח"כ בהלול סרב להגיב על הביקורת כלפיו.