האפיפיור פרנציסקוס פרסם היום (שישי) מסמך דרמטי, ששמו "השמחה של האהבה", בו הוא מסכם שנתיים של דיונים נרחבים אודות עתיד היחס של הכנסייה הקתולית לערכי משפחה. האפיפיור דורש במסמך לאמץ גישה מקבלת יותר כלפי אוכלוסייה הומוסקסואלית. כך דיווח היום ה"גרדיאן" הבריטי. 

"אנחנו צריכים לומר כי יש לשמור על כבודו של כל אדם, ללא תלות בנטייה המינית שלו. עלינו להימנע מכל סימן של אפליה לא מוצדקת, במיוחד מכל סוג של תוקפנות ואלימות", כתב האפיפיור.  

פרנציסקוס ביקש מהכמרים הקתוליים לא לכפות את ערכי הכנסייה הקתולית על הקהילות בהן הם עובדים. "כל אזור יכול למצוא לעצמו פתרונות שמתאימים לתרבות שלו, תוך רגישות למסורות שלו ולצרכיו המקומיים", אמר פרנציסקוס. 
 
"גם למשפחות כאלו מגיעה הדרכה מלאה, כך שגם מי שמבטא נטייה הומוסקסואלית יוכל לקבל את העזרה לה הוא זקוק כדי לקיים את רצון האל בחייו", כתב פרנציסקוס, שהדגיש שגם לאנשים אלו מגיע להרגיש חלק מהכנסייה הקתולית. לצד זאת הדגיש האפיפיור כי בריתות זוגיות לא יכולים להיות שווים לחלוטין לנישואין בהגדרתם הדתית. 

הכנסייה הקתולית נחשבת שמרנית ביותר מבחינת ערכי משפחה לעומת הנצרות הפרוטסטנטית. דבריו של פרנציסקוס, אפיפיור שנוקט קו "מכיל" ואף ליברלי וזוכה לאהדה רבה בקרב אוכלוסיות נרחבות, ישפיעו על 1.2 מיליארד מאמינים קתוליים ברחבי העולם.