בית משפט השלום בירושלים זיכה היום (ראשון) את פעיל הימין בנצי גופשטיין, מתקיפת פעיל השמאל עזרא נאווי, בגבעת האבות בחברון לפני שבע שנים. השופט קבע כי מדובר היה בהגנה עצמית ואילו גופשטיין הביע בתום הדיון תקווה כי "יהיו עוד הזדמנויות " לתקוף פעילי שמאל. גופשטיין, יושב ראש ארגון להב"ה, תועד בסרטון וידאו, כשהוא תוקף מספר פעילי שמאל, ביניהם נאווי, שהתפרסם לאחרונה בתחקיר "עובדה". 


השופט דב פולוק קבע הבוקר כי גופשטיין אכן תקף את הפעילים, כפי שנראה בסרטון, אך נימק את הזיכוי בכך ש"נסיבות המקרה מצדיקות זאת. עלינו לבחון אם יש במקרה דנן תקיפה או הגנה עצמית". השופט קיבל את טענת עורך דינו של גופשטיין, עו"ד יצחק בם, כי מרשו חשב שפעילי השמאל שטיפסו על הגדר הם ערבים, שהגיעו למקום על מנת לפגוע ביהודים המתגוררים בשכונת האבות, ועל כן זיכה את גופשטיין. השופט קבע עוד כי הקללה שנאמרה על ידי הנאשם - "אני אזיין אותך" - אמנם אינה ראויה להיאמר, אך אינה עולה כדי איום, והיא חוסה תחת חופש הביטוי המוענק לכל אדם באשר הוא. 

"אני שמח מאד שאחרי שנים של עינוי דין בית המשפט הוציא אותי זכאי", מסר גופשטיין בעקבות ההכרעה. "לא הייתי אמור לעמוד לדין, ביצעתי הגנה עצמית כשחשבתי שפלסטינים ואנרכיסטים נכנסים לשכונה מעל הגדר. בדיעבד הייתי צריך להכניס יותר חזק, אבל אולי יהיו עוד הזדמנויות", הוסיף. עו"ד בם שייצג את גופשטיין מטעם הסנגוריה הציבורית אמר: "עזרא נאווי הוא איש שכל כולו פרובוקציה ואנו שבעי רצון מהחלטת בית המשפט שלא קנה את הפרובוקציות של עזרא נאווי וחבריו האנרכיסטים".