שופטת התוכנית "בייקאוף", הקונדיטורית קרין גורן, מגיבה לביקורת. לאחר ששודר פרק הבכורה של ריאליטי האפייה, בו משתתפת גורן כשופטת, הרשתות החברתיות הוצפו בדיונים אודות גזרתה של האופה והקונדיטורית, שמחזיקה באמתחתה שני ספרי אפייה ותוכנית אפייה מצליחה בשם "סודות מתוקים". הביקורות ברשת היו פוגעניות, רבים הביעו דעתם על משקלה של השופטת היחידה בתוכנית, וקראו לה לעשות שינוי בעוד שני השופטים הגברים שמובילים עמה את התוכנית, לא ספגו את האש. 
גורן לא מתרגשת מההשמצות ומשיבה אש. בפוסט שפרסמה היום דרך חשבון הפייסבוק היא מגיבה לגולשים ולתגובות: "זהו, שודר הפרק הראשון, ואני נושמת לרווחה. כ-900,000 איש ישבו בשבת בערב צמודים למסך וצפו ב"בייקאוף". זה בלתי נתפס. אושר גדול. ואתמול בבוקר גיליתי להפתעתי שגם השתדרגתי כסלב, והגעתי כנראה למדרגה הגבוהה ביותר שאליה דמות נשית בטלוויזיה יכולה להגיע - ההיקפים שלי הפכו נושא לדיון לאומי. לפי כמות הודעות התמיכה שממלאות את התיבה בפייסבוק שלי (ותודה אמיתית לשולחים שלהן), לצד כמה הודעות ממשווקי דיאטות נמרצים, אני מבינה שזה עניין גדול. וכן, זה השלב שבו אתם מוזמנים לשלב משחק מלים לבחירתכם על גודל הישבן. אז יש לי חדשות: לא כולנו חייבות (וחייבים) להיות דוגמניות של ויקטוריה סיקרט. בתור מי שכמעט תמיד הייתה שמנמנה, ו ת מ י ד הרגישה בנוח בעור שלה, אני בטח לא מתכוונת להתנצל. להפך, התגובות האלה גורמות לי להרגיש גאה על שאני מביאה משהו אחר לפריים טיים".

רן שמואלי, קרין גורן ועודד ברנר, שופטי התוכנית בייקאוף. צילום: אורטל דהן

"לא אתחבא בחולצה רחבה מעל הבגד-ים"

בהמשך התייחסה גורן להשפעה של דיונים מסוג זה ברשתות החברתיות, על נערות ונשים צעירות: "לא, אני לא ארעיב את עצמי בשביל להתאים למודל המצומצם מאוד שהחברה דורשת. ולא, אני לא אלבש רק שחור כי זה מרזה. ולא, אני לא אתחבא בחולצה רחבה מעל הבגד-ים בקיץ. תנו לי צמוד, תנו לי צבעוני, תנו לי לחגוג את החיים, את הנשיות שלי ואת עצמי. אני גאה לשאת את הדגל למודל נשי שאינו שדוף ועדיין אוהב את עצמו, ומקווה להוות דוגמה לנערות ונשים רבות שמתביישות בעצמן או מלאות שנאה עצמית רק בגלל שהן לא מצליחות להשתחל למידה 34. וזה שמידה 42 שלי (ובואו נודה באמת - גם של חלק גדול מהצופות) כבר נחשבת ל"ענקית", זה עניין ששווה דיון נפרד".

 

זהו, שודר הפרק הראשון, ואני נושמת לרווחה. כ-900,000 איש ישבו בשבת בערב צמודים למסך וצפו ב"בייק אוף". זה בלתי נתפס. אושר ...

Posted by ‎קרין גורן - הדף הרשמי‎ on Monday, April 11, 2016
 

"לכל המודאגים מבריאותי - אני מנהלת אורח חיים מאוזן (טוב נו, חוץ מעוגה פה עוגה שם smile emoticon ), מתעמלת באופן קבוע עם מאמן כושר, ובעיקר לא לוקחת שטויות ללב. אני מרגישה נשית וחושנית גם כשאני עולה כמה ק"ג, וכבר יודעת לסנן הערות. אבל לא כולם כאלה. והטוקבקים שנכתבים מגיעים גם לאחרים, ולפעמים עושים נזק. בניגוד לחששות שמשמיעים מידי פעם, כאילו אנשים מלאים "יעודדו השמנה", עוד לא פגשתי נערה אחת שהחליטה להעלות במשקל כי היא מעריצה את אדל. כן נתקלתי ביותר מידי נשים וילדות שלא אוהבות את הגוף הבריא שלהן, כי הבינו שהוא לא נראה כמו זה של הדוגמניות המרוטשות במגזינים. ואם הן איכשהו לא הבינו את זה לבד, יגיע השיימינג מהסביבה. איך אפשר לדרוש מילדים בבית ספר שיתנהלו בדרך ארץ, ולא ייקחו חלק בחרמות או בריונות, כשהמבוגרים מסביבם מתבטאים כך? איך אפשר להתפלא כשהפרעות האכילה מופיעות בגילאים יותר ויותר נמוכים"?
לסיכום כתבה:"וזו הסיבה שאני כותבת כאן, למרות הידיעה שאני מכניסה את עצמי לקו האש. באופי שלי, בגילי ובמקום שבו אני נמצאת בחיים, קל לי לקחת הכול בהומור. אבל פגשתי מספיק אנשים שכל עקיצה כזו, גם אם היא לא מכוונות ישירות אליהם, דוקרת אותם עמוק. אז הגב שלי (וכן, גם הישבן smile emoticon ) רחבים מספיק כדי להרשות לעצמי לדבר גם עבורם".