סערת החייל היורה נמשכת: קטעים מתוך החקירה של החייל שתועד יורה במחבל מנוטרל לאחר פיגוע בתל רומיידה, פורסמו הערב (שני) בחדשות ערוץ 2. החייל אמר על הרגע לפני הירי כי "באותה שנייה מישהו, אני חושב שאחד האזרחים צעק 'תיזהרו יש עליו אולי מטען', כאילו חגורת נפץ. וראיתי אותו עם מעיל שחור גדול, אני חושב סגור. התחילו לעלות לי סרטים של חוליית חמאס שאמרו לנו שמתכוונת לעשות פיגוע איכות, יכול להיות התאבדות".



עוד הוא אמר: "המעיל שלו היה פרוותי וגדול, ביום שמש חם ממש, 30 מעלות, כל הסרטים האלה גרמו לי לקבל החלטה לא פשוטה ממש בשבריר של שנייה. אני דורך את הנשק ואומר לאנשים שיזוזו ויורה לו כדור בראש. הייתי די נסער, יכול להיות בגלל זה שהידיים שלי היו מלאות בדם של אופיר ובכל מקרה אני לא רגיל ככה להגיע לזירה ולראות מחבל ככה מת, לא רגיל לראות אנשים מתים, מחבלים".



החייל אמר במהלך חקירתו: "אני רוצה לשאול שאלה, במידה שהייתה לו באמת חגורת נפץ והוא היה מתפוצץ, מה היה קורה? כמה הרוגים היו? היו שואלים למה אף אחד לא חשב לוודא את הנטרול וזה מה שעשיתי, וידאתי את הנטרול".



"הגנתי על מדינת ישראל"


החייל הוסיף: "בעצם כמו שראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל אומרים שהם צריכים לקטוע את הידיים של הטרור, איך הם רוצים לעשות את זה? בסוף אני עושה את זה בדרך שהם התוו, למגר את הטרור ומעמידים אותי לדין על זה שעשיתי את העבודה שלי שזה להגן על עצמי, על חברים שלי ועל מדינת ישראל. רק בגלל שמפחדים אולי מהעיתונים וממה שהעולם יגיד בשביל לנקות את הידיים של צה"ל, שהחייל לא פעל כשורה". כשנשאל מה קרה לאחר שהמ"פ שאל מי ירה, הוא ענה: "אמרתי לו שזה אני וזהו. אמרתי לו שראיתי את היד שלו זזה לכיוון הסכין". הוא נשאל האם המ"פ כעס על המעשה שלו והוא אמר שהוא הסביר לו את הסיטואציה ובזה זה נגמר. החייל טוען כי המ"פ אמר לו שהמחבל היה בכל מקרה בקריסת מערכות ושהיה מת גם ללא הירי שלו.



בתגובה לכך שהמ"פ וחייל נוסף אמרו כי הוא אמר להם לאחר הירי "אני יריתי כי הגיע לו למות", אמר החייל: "סבבה, אני לא זוכר את זה אבל אם אמרתי, הגיוני שמחבל שבא לרצוח צריך למות. זה לא שרציתי בזה אבל כן, כדי שהוא לא יסכן עוד אנשים". החוקרים אמרו לו כי בסרטון הוא נראה רגוע לפני ולא מודאג שאולי יש עליו חגורת נפץ והוא ענה: "הסרטון פה לא אומר לי כלום בעניין הרוגע ואיך פעלתי או לא פעלתי. אם זה היה נקמה, כנראה שהייתי מחורר, הייתי פורק עצבים וגם על המחבל השני, הייתי רוצה לתת לו גם כדור כנקמה".



צוות ההגנה של החייל הגיב לפרסום העדות: "צוות ההגנה של הלוחם רואה בחומרה רבה את הדלפת עדותו שפורסמה הערב בחדשות 2. צר לנו שגורמי החקירה עושים מניפולציות בתקשורת על מנת לפגוע בלוחם בניסיון לפגוע בתקינות ההליך המשפטי. צוות ההגנה עמד בלחצים אדירים מכל אמצעי התקשורת וכפי שהתחייב לא הדליף שום פרט מחומרי החקירה בשל הרגישות וההקפדה על הכללים - וזאת כדי לא לתת יד לשיבוש".



עוד נמסר כי "בכוונת עורכי הדין אילן כץ ואייל בסרגליק לפנות לפרקליט הצבאי הראשי ולדרוש פתיחת חקירה כדי לגלות כיצד דלפה עדותו של הלוחם. לצורך הגשת הבקשה לפרקליט הצבאי הראשי לחקור זאת - ולמען הסר כל ספק בקשר למקור ההדלפה, החליטו עורכי הדין המעורבים בתיק יחד עם שרון גל שמלווה את הקבוצה לעבור בדיקת פוליגרף לכל המאוחר ביום רביעי".