"מתעללים בגוויה": לאחר שבית המשפט התיר בשבוע שעבר למערכת התוכנית "עובדה" לשדר תחקיר על השר לשעבר רחבעם זאבי (גנדי), יעל אשתו התראיינה היום (שלישי) לגלי צה"ל וכעסה על כך שישדרו את התוכנית: "לא מבצעים פעולה עיתונאית בלי לחקור אותה ובלי לדעת בדיוק את האמת. עכשיו הם טוענים שהם פנו אלינו ולא רצינו לענות, זה לא נכון. פנה אליי לפני חודש עמרי אסנהיים והוא התחיל לדבר איתי, אמרתי לו, תראה אני נוסעת עכשיו לשלושה שבועות לחו"ל, אני מבקשת שכשתחזור תטלפן ואדבר איתך. חזרתי והוא לא טילפן ולא שמעתי כלום ואז התחלתי לשמוע את כל השמועות שמפיצים בציבור".



יעל אמרה כי ההחלטה לשדר את התחקיר היא שערורייה: "אני חושבת שהשידור של הכתבה הוא לא לגיטימי, הוא ממש שערורייתי, זה כמו יום כיפור של העיתונות. מה ש'עובדה' עושה כאן היא מתעללת בגוויה".



היא נשאלה האם ידעה על הדברים וענתה: "לא, שום דבר, אם היה משהו נגד גנדי והוא היה חי, היו מעמידים אותו כמו היום שמעמידים את כולם למשפט. אפשר היום להגיד, להמציא דברים על פעם ואי אפשר להתווכח עליהם".



"מה ש'עובדה' עושה כאן היא מתעללת בגוויה". זאבי ז"ל. צילום: יעקב סער, לע"מ
"מה ש'עובדה' עושה כאן היא מתעללת בגוויה". זאבי ז"ל. צילום: יעקב סער, לע"מ



כשנשאלה על כך שוב היא הדגישה למראיינת יעל דן: "את לא תכריחי אותי להגיד שעברתי את זה ונאלצתי לקבל את זה, לא, זה לא היה, בטח לא בכוח ולא כמו שמתארים. זה מפתיע אותי לגמרי, הכתבות שלהם מפתיעות אותי לגמרי".



"רוצים לבטל את ההנצחה של גנדי"


"המטרה שלהם היום זה לבטל את הכספים שגנדי מקבל מהמדינה וההנצחה", הוסיפה יעל, "את החלטה זו קיבלה ממשלת ישראל. הם אומרים שבן אדם כזה אסור להנציח. גנדי היה לוקח ילדים, אוטובוסים, משלם לחיילים שלא היו מסוגלים לשלם כדי לנסוע באוטובוסים לראות את הארץ. הוא היה לוקח ילדים בלי כסף והיה מראה להם את הארץ ואמר להם 'על הארץ הזו צריכים ללכת יחפים כדי להבין שאנו דורכים על פסוקים'".



עוד אמרה: "אני לא יודעת מה שהיה, אף אחד לא יכול לענות, הם אינם. למה היא לא חוקרת את הדוד שלה שהיה יותר מבוגר מגנדי, למה אותו היא לא חוקרת, הוא היה שה תמים? אני מדברת על משה דיין". דן אמרה ליעל כי באותה התקופה הדברים היו אחרת מבחינת הטרדה מינית: "אני לא יודעת מה הדור הזה עשה, אני יודעת מה גנדי עשה ואי אפשר להיטפל עליו, אלו נשים שמתחבאות מאחורי סדין ואומרות שהוא הטריד אותו. הוא איננו, לצערי הרב הוא איננו, הוא לא יכול לענות ואנחנו בוודאי לא יכולים לענות במקומו".



על עדותה של רבקה מיכאלי אמרה: "אני שמעתי מרבקה מיכאלי דברים אחרים. אני שמעתי שיצאנו ממסיבה והוא נגע בה כשהייתי ליד והלכנו. מקרים אחרים אני לא יודעת ואם היו מקרים כאלה, למה היא לא התלוננה? מה, זה היה קשה להתלונן? כל כך קל להאשים. היום לא קל להתלונן אבל קל מאוד להאשים. אני חושבת שנשים צריכות לעשות את זה, להתלונן, אני בעד, אבל אני חושבת ששעושים את זה היום ויש מי שעונה להם. על מה שאילנה דיין מדברת אין מי שיענה. שלחתי לה מכתב והיא לא ענתה לי. שלחתי לה את המכתב מפני שחשבתי שאולי דרך המכתב היא תבין ותרגיש איזה עוול היא עשתה לי ולמשפחה שלי. קיוויתי שאולי זה יזעזע אותה קצת ושהיא תבין שהיא לא צודקת. יש לה משפחה וילדים והגיע הזמן שתחשוב קצת יותר לפני שהיא עושה דברים".



"הוא לא יכול לענות ואנחנו בוודאי לא יכולים לענות במקומו". זאבי ז"ל. צילום: פלאש 90
"הוא לא יכול לענות ואנחנו בוודאי לא יכולים לענות במקומו". זאבי ז"ל. צילום: פלאש 90



יעל חזרה והדגישה כי "כל אחת יכולה ללכת ולמצוא שם של בן אדם מפורסם ולהגיד 'תשמעו זה אנס אותי לפני 50 שנה' ולהתלונן, זה אבסורד. אתם מדברים עם גוויה, על גוויה, אתם לא יכולים לקבל ממנו תשובה, לא יכול להיות דבר כזה. הכספים שגנדי מקבל לעמותה הם כספים שהולכים רק להנצחת ארץ ישראל. הם לא הולכים בכלל בשם 'מולדת' שהייתה, בשום אופן לא, לא הסכמנו. ההנצחה היא רק לארץ ישראל ומה שהוא עשה בשבילה והוא עשה בשבילה המון".



יעל נשאלה האם היא מפחדת ממה שהתחקיר יגלה והיא ענתה: "אני לא חוששת משום דבר, אני יודעת שזה לא יזעזע אותי. צלצלתי לאיתן הבר שהיה חבר טוב שלו ושאלתי אותו: 'גנדי שם לך אקדח ליד הראש'? והוא אמר שהם עשו עוול נורא והוא דיבר על גנדי דברים טובים ותוך כדי שיחה וצחוק הוא שם את האקדח כבדיחה והם שמו את זה כאילו הוא ניסה לרצוח את הבר".



על תגובת הילדים לתחקיר: "קשה להם מאוד, הם הכירו גנדי אחר, הגנדי שהם הכירו זה הגנדי האמיתי וקשה להם מאוד עם התקשורת שמנסה לחבר אותו לדברים שלא היו ולא נבראו". יעל הוסיפה כי יש תמיכה ציבורית אדירה: "כל הציבור חושב את זה, הציבור מצביע ברגליים, כולם בעד גנדי, אומרים שזה לא יכול להיות שלוקחים אדם שהקריב את כל חייו ובסוף עושים ממנו מה שעושים".