לד זפלין מסתבכים

האם יתכן ש-"Stairway to Heaven" – אחת מקלאסיקות הרוק החשובות והגדולות של כל הזמנים, מועתקת? סוגיה זו תעמוד במרכזו של משפט שיפתח בקרוב, ויקבע האם להקת לד זפלין העתיקה את תווי הפתיחה של היצירה, מלהקת רוק בשם spirit. 

ביום שישי האחרון קבע שופט פדרלי בארה"ב, שעורכי הדין שמייצגים את להקת ספיריט, הוכיחו כי יש בידם מספיק ראיות להעתקה שבוצעה לכאורה על ידי לד זפלין. שירם של ספיריט יצא בסוף שנות ה-60, בעוד שלד זפלין שיחררו את "Stairway to Heaven" בשנת 1971. בסוף שנות ה-60 הלהקות הופיעו בכמה פסטיבלים באותם התאריכים, אך לא על אותה הבמה, וייתכן כי זפלין שמעו את שירם של ספיריט ושאבו ממנו השראה, כך שיער השופט. 

 


המשפט המתוקשר יפתח בעשרה במאי בלוס אנג'לס, והנאשמים רוברט פלנט וג'ימי פייג', ייאלצו לשכנע את חבר המושבעים, כי היצירה החשובה הזו, היא אכן שלהם במאה אחוז.

האזינו והכריעו - העתיקו או לא העתיקו:

Notorious B.I.G המנוח - בקאמבק

Notorious B.I.G היה אחד הראפרים הנחשבים והידועים בסצנת ההיפ הופ של שנות ה-90, עד למותו בשנת 1997. הראפר הנודע נרצח בירי ממכונית חולפת, כאשר היה בדרכו למסיבה בלוס אנג'לס, והבשורה על מותו היכתה בתדהמה את כל תעשיית המוזיקה האמריקאית. 

ועכשיו, כמעט 20 שנה אחרי הרצח – נראה כי הזמר המנוח עשוי לקום לתחייה, אחרי שמנהליו יצרו הולוגרמה בדמותו, אשר תוכל להופיע גם בקליפים וגם על במה מול קהל של עשרות אלפי צופים.

אמו של הזמר אמרה כי היא מתרגשת מאוד לראות את בנה שוב, וכי המורשת שלו תחיה לא רק דרך העבר שלו, אלא גם דרך האירועים החדשים בהם ייקח חלק.

פלייליסטים מוזיקליים ושלל הפתעות באתר Eco99FM