במה שנראה כמו צעד נטול טאקט, חברת התקשורת גולן טלקום יצרה היום (שלישי) השוואה, גם אם כדימוי ויזואלי גרידא, בינה לבין נפגעי אירועי הטרור האחרונים בפריז, בין אם זו מתקפת הטרור שאירעה בנובמבר בשנה שעברה ובין אם מדובר בפיגוע הטרור במגזין "שארלי הבדו" ב-7 בינואר, כשהוסיפה לתמונת הקאבר שלה בפייסבוק את הכיתוב "Je Suis Golan Telecom", כשברקע נראים המוני אנשים.
 

כזכור, אחת העסקאות הגדולות ביותר שנעשו בישראל השנה היתה עסקת המיזוג בין חברת "סלקום", שצפויה לבלוע את "גולן טלקום" ובכך להקטין שוב את התחרותיות בשוק הסלולר. עם זאת, היום, לאחר ההתנגדויות הרבות, הן פוליטיות והן במגזר הכלכלי, הגיעה ככל הנראה הנקודה האחרונה של העסקה, לאחר שהרשות להגבלים עסקיים הודיעה כי תתנגד נחרצות לעסקה בין שתי החברות.
ברשות הדגישו כי העסקה עצמה יכולה להפעיל לחץ על שוק הסלולר ובעצם לפגוע בתחרות, כאשר מי שצפויה להיפגע מכך בצורה מסיבית היא חברת "הוט מובייל", אשר נחשבת לחברה חדשה, שתיאלץ להתמודד לבד עם החברות הגדולות פלאפון, פרטנר וסלקום. החשש הוא שייפגע התמריץ להוריד את המחירים ולשמור על הלקוחות, כאשר הרשות מדגישה וחוזרת כי ישנן אופציות נוספות שעשויות לפתור את הבעיה אליה נקלעה חברת גולן טלקום.

מיכאל גולן. צילום: חן חממה
מיכאל גולן. צילום: חן חממה
חברת הסלולר "סלקום" הודיעה לפני מספר חודשים כי היא מתכוונת לרכוש את "גולן טלקום" של מיכאל גולן. העסקה, שנחתמה בשעת לילה מאוחרת, נחתמה בין שתי החברות, כאשר במסגרתה גולן טלקום תימכר במחיר אפקטיבי של 1.67 מיליארד שקלים. שווי העסקה עצמה עומד על 1.17 מיליארד שקלים והיא כוללת מחיקת חוב של גולן טלקום לסלקום של כ-500 מיליון שקלים נוספים. לגולן טלקום ישנו חוב נוסף של 280 מיליון שקל למשרד התקשורת, שהיא היתה צפויה לשלם בעצמה.

העסקה חייבת לקבל את האישורים הרגולטורים הדרושים, בעיקר ממשרד התקשורת ורשות ההגבלים העסקיים. תהליך קבלת כל האישורים יכול להימשך עוד מספק חודשים ארוכים. במידה והעסקה תאושר, היא תקפיץ את סלקום רחוק ממתחריה העיקריים פלאפון ופרטנר.