בפעילות משולבת של שוטרי משטרת ישראל ומשרד החקלאות נתפס באטליז הסמוך למסעדה בשפרעם 300 ק"ג בשר בחשד שהוא מוברח מהרשות הפלסטינית. הבשר הוחרם להשמדה ויחידת הפיצוח פתחה בחקירת האירוע. מהמשטרה נמסר כי בשר שאינו מפוקח תברואתית עלול לסכן את בריאות הציבור ופוגע במשווקי הבשר המפוקח.

לפני שבוע, תפסו המשטרה ומשרד החקלאות במפעל בשר בכפר כנא 12 טונות של בשר פסול, שמקורו ברשות הפלסטינית ובעל המפעל עוכב לחקירה. אירוע זה מתרחש בהמשך ישיר למעצרם של תשעה בני אדם בחשד להפעלת רשת להברחת בשר משטחי הרשות הפלסטינית לישראל, בשר שהגיע למטבחים של מסעדות מובילות בארץ.

הבשר נתפס במהלך פשיטה של המשטרה ויחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות, כחלק מהמשך הפעילות שנחשפה. במשטרה הבהירו כי מדובר בבשר שאינו ראוי למאכל אדם. כמו כן מתעקשים במשרד הבריאות כי לא מדובר בבשר של חמורים וגמלים כפי שנטען תחילה, אלא בבשר שהוברח מהשטחים ומקורו בדרום אמריקה והוא הועבר לארץ באמצעים שאינם מתאימים להעברת בשר, ללא קירור ותנאים סניטריים נדרשים. 

זיוף תאריכי התפוגה 


את החקירה מנהלים מחוז ש"י במשטרת ישראל ביחד עם הפיקוח החקלאי במשרד הבריאות. במשטרה הבהירו כי במהלך הפשיטה על המפעל נתפסו קרטונים רבים ושקיות של בשר ושומן שהועברו להשמדה והתברר כבשר בלתי אכיל. על פי החשד, לבשר הוצמדו אישורים וטרינריים ותאריכי תפוגה שכנראה זויפו. מקורו של הבשר הוא מאזור רמאללה, והוא הגיע בעיקר מחו"ל, בדרכים לא דרכים ובתנאים לא ראויים. 
במשטרה הבהירו כי הבשר נתפס במפעל קטן יחסית, והוא הגיע יום או יומיים קודם לכן וטרם שווק. התברר עוד כי הוא היה מיועד בעיקר לשיווק ללקוחות פרטיים.

השמדת הבשר שנתפס. צילום: חטיבת דובר המשטרה
 
חלק מהבשר התפוס שנתפס. צילום: חטיבת דובר המשטרה