"לא צריך לאכול ג'אנק פוד. מקדונלדס אאוט. לא במדינתנו. לא צריך לאכול מקדונלדס", כך אמר היום (שלישי) שר הבריאות יעקב ליצמן בכנס השנתי של האיגוד הקרדיולוגי בישראל ששודר בערוץ 10. ליצמן אמר: "אני יודע שיצעקו עליי מאוחורי הגב, ויגידו: 'במשרד הבריאות מחלקים שתייה'. צריך לחנך את הילדים לא לאכול ג'אנק פוד. לא לאכול כל כך הרבה סוכריות. זה נכון לסוכרת וזה נכון ללב. זה מה שאנחנו הולכים לעשות בשנה הקרובה –מניעה".

"אני יודע שלוחצים ואני יודע שיש אנשים שלא אוהבים את זה וחברות גדולות לא אוהבות את זה. יש לי סוד בשבילכם. אין לי פריימריז. אני ראשון ברשימה. אין שום בעיות. בחרתי במשרד הבריאות כי חשבתי שזה המקום שבו אפשר להציל אנשים", הוסיף ליצמן.
נשיא האיגוד הקרדיולוגי הישראלי, פרופ' מיכאל גליקסון, אמר: "אמנם בשנים האחרונות הצלחנו להוריד את התמותה ממחלות לב, אך התקפי לב ודום לב גובים בכל זאת כל שנה את חייהם של עשרות אלפי אנשים בארץ, הרבה יותר מפיגועים ומתאונות דרכים. חלק ניכר ממחלות הלב ניתנות למניעה ולגילוי מוקדם. אנו מקווים שמשרד הבריאות יסייע לנו  להגביר את ההסברה והמודעות לנושא כדי להציל חיים".

הפתיחה הדרמטית של השר הייתה במסגרת הכנס שעוסק בבעיות רפואיות של חולי סרטן המטופלים בתרופות שמשפיעות על הלב (תחום שהולך וגדל בקרדיולוגיה), מקומן של נשים בהתמחות בקרדיולוגיה שנחשב למקצוע גברי, על חידושים בקרדיולוגיה שפותחו בישראל, השימוש המתפתח בתאי גזע בקרדיולוגיה ועוד.

מתקפה חסרת תקדים על רשת המזון המהיר. צילום: רויטרס
מתקפה חסרת תקדים על רשת המזון המהיר. צילום: רויטרס
רשת מקדונלדס אמרה בתגובה לדבריו של שר הבריאות: "צר לנו ששר הבריאות ליצמן וראשי משרדו מחפשים כותרות ולא הפנימו את המהפכה הבריאותית שעברה מקדונלדס ישראל וזוכה להערכה בקרב תזונאים ואנשי הקהילה הרפואית. חד משמעית, רשת מקדונלדס ישראל היא רשת מסעדות המזון הבריאה ביותר בישראל".
 

מקדולנדס: "מקווים שליצמן לא תקף בשל הפעלת הרשת בשבת"

"מה שהשר ליצמן לא טרח לציין זה שבשבוע שעבר התקיימה פגישה בין השר וראשי משרדו לדר׳ עמרי פדן הבעלים של מקדונלדס. בפגישה יידע ד"ר פדן את השר בעיקרי המהפכה שנעשתה מזה עשור וכוללת: הורדת כמות השומן בבשר הלא מעובד בחצי מ-18 ל-9 אחוז, הוצאת שומן הטראנס מהצ'יפס, הפחתה שני שליש בשומן הרווי במוצרים המטוגנים, הפחתת סוכר ונתרן בכל המוצרים ופירסום תכולתם בכל מוצר שנימכר ברשת והיא  הראשונה בישראל לעשות זאת. בנוסף היא אחראית לקידום שתיית מים בקרב ילדים", הוסיפו במקדונלדס.
"צר לנו שהמשרד בוחר להתבטא בצורה  לא מדעית ובוחר באמירות פופוליסטיות שאכן מיצרות כותרות אך לא משקפות את הנעשה ברשת. לו משרד הבריאות היה  מתבטא ומתענין במדע התזונה, היה מבין שמקדונלדס ישראל אחרי המהפכה הבריאותית האדירה שיזמה, היא הפתרון ולא הבעיה. אנו מקווים שלא הפעלת הרשת בשבת היא זו שעמדה במתקפה הלא אחראית, לא מבוססת ולא מדעית של השר ליצמן נגד מקדונלדס", סיכמו ברשת המזון המהיר.