הופסקו עיצומי פרקליטי המדינה. הבוקר צפויים הפרקליטים לשוב לעבודתם בתום 13 ימי שביתה. משעות הצהריים ועד שעות הלילה המאוחרות התקיים משא ומתן בין באי כוח הצדדים, עורכח הדין נחום פיינברג ואלון נוי, המייצגים את משרד המשפטים ועו"ד חיים ברנזון שמייצג את ועד פרקליטי המדינה . בית הדין לעבודה בירושלים אישר את חזרתם של הפרקליטים להופעות בבתי המשפט ופסק כי על הצדדים לעדכן את בית המשפט על תוצאות המשא ומתן עד חג הפסח. 

עם זאת, עד כה לא הושגה הסכמה בנוגע לסוגיה הטעונה שהיא פרסום דוח נציבות הביקורת על הפרקליטות בנושא הקשר שבין המדינה לבין המכון לרפואה משפטית. הפרקליטים מוחים על עצם עבודתה של הנציבות במתכונתה הנוכחית. 

ממשרד המשפטים נמסר: "שרת המשפטים, היועץ המשפטי לממשלה, מנכ״לית משרד המשפטים ופרקליט המדינה  שמחים להודיע על הפסקת עיצומי הפרקליטים , בהתאם להסכמות הצדדים כפי שהוצגו בבית הדין לעבודה בירושלים. המו״מ בין הצדדים יימשך. בסיום דיון לפני זמן קצר הודו הצדדים להרכב השופטים בראשות כב׳ השופט איל אברהמי, נשיא בית הדין האיזורי לעבודה".

מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה: "בית הדין הגדיר הערב את מאבק הפרקליטים כ'נכון וראוי' והכיר בכך שהפרקליטים יצאו למאבק מתוך רצון 'לשמור על עצמאותם המקצועית הנדרשת לביצוע עבודתם באופן מיטבי למען הציבור'. בכך קיבל בית הדין את טענתנו, כי זהו מאבק על היכולת של הפרקליטים להעניק הגנה וסיוע לנפגעי עבירה ללא מורא וללא חרב מתהפכת מעל לראשם. זוהי תשובה ראויה לדמוניזציה שנעשתה בתקופה האחרונה לפרקליטים, שעושים ימים כלילות למען הציבור כולו. יש לקוות שגם מי שיעסוק בביקורת מעתה והלאה, יבין את חשיבותה של הפרקליטות כאבן יסוד חשובה בדמוקרטיה הישראלית. כל שביקשנו הוא ביקורת מחזקת ולא מחלישה, ואנחנו שמחים שבית הדין ראה איתנו עין בעין בנושא זה"

בדיון, שהתקיים היום בבית הדין לעבודה בירושלים, בבקשת משרד המשפטים לצו מניעה לשביתת הפרקליטים, בה הם מחו על עבודתה של נציבות הביקורת על מערך התביעה. במהלך הדיון אמר עורך הדין נחום פיינברג,כי "הנזק מהעיצומים לא מידתי". לדבריו, "הליך הביקורת על הפרקליטות חוקי ותקין ואי אפשר להפסיקו. הפרקליטים רוצים את 'כל תאוותם בידם'".
 
עורך הדין חיים ברנזון, המייצג את ארגון פרקליטי המדינה, אמר בדיון כי "אכן יש נזק, אך זה רע הכרחי. רק בזכות הצעדים האלה ישנה התקדמות במשא ומתן. מדובר בשביתה קלאסית, העובדים מבקשים הגנה בסיסית במקום העבודה שלהם. אנחנו מוכנים לקיים משא ומתן עד להגעה להסכמות".
 
השופט אייל אברהמי ביקש מהצדדים להגיע לפשרה, ולצורך כך הוא מכנס את נציגי הצדדים בלשכתו. שביתת הפרקליטים נמשכת זה היום ה-13, במסגרתה הם אינם מגיעים לדיונים ולא מייצגים את המדינה בערכאות. לפני יומיים החליטו היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ושרת המשפטים איילת שקד, לעתור לבית הדין, להוצאת צו מניעה לשביתה. זאת לאחר שבימים האחרונים התנהל משא ומתן בין הצדדים, בו דרשו הפרקליטים להפסיק לחלוטין את עבודת נציבות הביקורת על הפרקליטות, עד שהנושא יוסדר בחוק.
 
הפרקליטים שובתים במחאה על הצעת החוק של שרת המשפטים, איילת שקד, לעיגון נציבות הביקורת, שעברה בקריאה ראשונה. עורכת הדין סיון רוסו מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, שהיא בין השובתים, הסבירה למעריב את המציאות של הפרקליטים, שהביאה למחאה. "המאבק הזה לא רק שלנו. זה מאבק על כוחו ועל חוסנו של הגוף הגדול ביותר שאמון על שלטון החוק בישראל, שמתמודד מדי יום בזירה מאד לעומתית, אם זה זה במישור הפלילי, מול ארגוני הפשיעה, ואם במישור האזרחי, כשהוא מגן על קופת המדינה ועל האינטרס הציבורי. כיום על כל שטות – רצים לגרסטל". 
 
 לדבריה, "הפרקליטים לא מתנגדים לביקורת. זאת דמגוגיה. אנחנו מאמינים בכוחה של ביקורת מערכתית, וכבר היום הפרקליטות מבוקרת. אנחנו מתנגדים לביקורת מגמתית, דרקונית, שהמודל שמוצע כיום בעניינה לא קיים בשום מקום בעולם, ושהשופט גולדברג כבר קבע שהיא לא חוקית. זאת ביקורת שאין בה איזונים, שלא מעודדת שיתוף פעולה, משום שהיא מאפשרת זליגה בין הפרטני לציבורי. מעבר לכך צריך לזכור שבהצעת החוק הנוכחית, מי שלא נמצא בפנים הם 90 אחוז מהכוח בישראל – המשטרה. אם אנחנו רוצים ביקורת מערכתית יעילה, שלא תרתיע את הגוף המבוקר, חייבים לספק לפרקליטים הגנות. אנחנו מבקשים למנוע את תופעת הש"ג".