ההבהרה לאחר התקיפה: שר הבריאות, יעקב ליצמן התראיין הבוקר (רביעי) בגלצ והתייחס לסערה שעורר אתמול כשאמר כי "לא צריך לאכול ג'אנק פוד. מקדונלדס אאוט. לא במדינתנו". היום הבהיר ליצמן: ""לא אכלתי מקדונלדס מעולם כי זה ג'אנק פוד. לא נלחם במקדונלדס אלא בהשמנה ובסוכרת".



שר הבריאות הדגיש כי אינו התכוון לתקוף אישית את רשת המזון המהיר. "מקדונלדס הוא הסמל של הג'אנק פוד. אני מתכוון לג'אנק פוד באופן כללי". לטענת ליצמן מי שיצא נגד דבריו רוצה להסיט את הוויכוחים למקומות שאינם קשורים לבריאות. "יש לי מלחמה כרגע בסוכרת, יש דברים נוראיים במדינה אני כשר בריאות חייב לטפל בהם, אז אמרתי מקדונלדס. אני לא מבין את הפוליטיקה שאתם עושים מכל דבר, אני עומד מאחורי מה שאמרתי". על הטענות כי יצא נגד מקדונלדס בגלל שהרשת פתוחה בשבת, אמר ליצמן: "אלה שטויות, זה מגוחך שחברה רצינית אומרת את זה".



שר הבריאות התייחס לטענותיה של מקדונלדס ששואפת להוביל מהפכת בריאות בתפריט שלה, עם הורדת כמות השומן במוצרים:  "לא קונה את זה, הם אומרים ככה, משרד הבריאות אומר אחרת".



מתקפה חסרת תקדים על רשת המזון המהיר. צילום: רויטרס
מתקפה חסרת תקדים על רשת המזון המהיר. צילום: רויטרס



כזכור, את הדברים מעוררי המחלוקת אמר ליצמן בכנס השנתי של האיגוד הקרדיולוגי בישראל ששודר בערוץ 10. "אני יודע שיצעקו עליי מאחורי הגב, ויגידו: 'במשרד הבריאות מחלקים שתייה'. צריך לחנך את הילדים לא לאכול ג'אנק פוד. לא לאכול כל כך הרבה סוכריות. זה נכון לסוכרת וזה נכון ללב. זה מה שאנחנו הולכים לעשות בשנה הקרובה - מניעה", אמר ליצמן.



"אני יודע שלוחצים ואני יודע שיש אנשים שלא אוהבים את זה וחברות גדולות לא אוהבות את זה. יש לי סוד בשבילכם. אין לי פריימריז. אני ראשון ברשימה. אין שום בעיות. בחרתי במשרד הבריאות כי חשבתי שזה המקום שבו אפשר להציל אנשים", הוסיף ליצמן.




"שר הבריאות מחפש כותרות"


רשת מקדונלדס מסרה אמש בתגובה לדבריו של שר הבריאות: "צר לנו ששר הבריאות ליצמן וראשי משרדו מחפשים כותרות ולא הפנימו את המהפכה הבריאותית שעברה מקדונלדס ישראל וזוכה להערכה בקרב תזונאים ואנשי הקהילה הרפואית. חד משמעית, רשת מקדונלדס ישראל היא רשת מסעדות המזון הבריאה ביותר בישראל".



"צר לנו שהמשרד בוחר להתבטא בצורה לא מדעית ובוחר באמירות פופוליסטיות שאכן מייצרות כותרות אך לא משקפות את הנעשה ברשת. לו משרד הבריאות היה מתבטא ומתעניין במדע התזונה, היה מבין שמקדונלדס ישראל אחרי המהפכה הבריאותית האדירה שיזמה, היא הפתרון ולא הבעיה. אנו מקווים שלא הפעלת הרשת בשבת היא זו שעמדה במתקפה הלא אחראית, לא מבוססת ולא מדעית של השר ליצמן נגד מקדונלדס", סיכמו ברשת המזון המהיר.