הייתם מרימים? גארי ואנג'לה וויליאמס, מאברטון, לנקשייר באנגליה, נוהגים לטייל לאורך חוף ובאחת הפעמים בהם הם טיילו באזור, הזוג הריח דגים רקובים. לאחר הליכה בעקבות הצחנה, הם הבחינו בסלע בעל מראה מוזר, שזיהו כקיא של לוויתן הנקרא "ענבר אפור" ומשמש לתעשיית הבישום.



בני הזוג קראו בעבר על כך שמדובר בממצא יקר, כך שהם עטפו את הגוש העצום בצעיף ולקחו אותו הביתה. גארי, בן 48, שקל את הקיא ומצא כי משקלו הוא 1.57 קילוגרם, גדול פי שניים מגוש דומה של קיא שהתגלה לפני מספר שנים. ה"סלע" הקודם הוערך ב-120 אלף יורו בשנת 2013



גארי ואנג'לה, בת 49 העובדת כאחות, נמצאים כעת במשא ומתן עם קונים פוטנציאליים על ה"סלע" שהוא קטן במעט מכדור רוגבי. הקיא המכונה גם "זהב צף", בעל ערך נדיר וגבוה בשל חשיבותו לבשמים ולוקח לחומר שנים עד שהוא נוצר. הוא יכול לצוף בים במשך שנים לפני שיישטף לחוף ואולי ימצא על ידי בעלים ברי מזל שירוויחו ממנו כסף.



גארי והקיא, יספיק לקרוואן? צילום: אתר המירור
גארי והקיא, יספיק לקרוואן? צילום: אתר המירור



גארי, מהנדס במקצועו, סיפר שכשמצאו את החומר, הם היו קצת בהלם. "זה היה בקטע חוף שבו אף אחד לא באמת הולך", אמר. "זה הריח רע מאוד. יש לו ריח ייחודי, כמו הכלאה בין דיונון לזבל. זה מרגיש כמו כדור גומי כבד מרוק. מרקמו הוא כמו שעווה, כמו נר".



הוא הוסיף: "אם החומר יהיה שווה הרבה כסף, זה יעזור לנו לרכוש קרוואן נייח, זה יהיה חלום שהתגשם". גארי ואנג'לה לעתים קרובות סורקים את החוף ומחפשים פריטים יוצאי דופן כאשר הם יוצאים לטיולים וכנראה שעכשיו הם יתאמצו יותר בחיפושים בתקווה להגשים עוד חלומות.