התפתחות בפרשת דרעי: הערב (רביעי) התברר כי אחיו שלמה הוא המקורב שנחקר באזהרה במשטרה. גורם בכיר בש"ס אמר: "אריה דרעי רגוע מאד, ומה שהוא מקפיד היום שבעתיים זה למנוע מצב חלילה אפילו למראית עין של שיבוש. הוא לא רוצה לדעת על מה שאלו את אחיו ומאמין בניקיון כפיו לחלוטין. הוא אומר שכלפי חוץ זה נראה לא טוב, אבל המשטרה עמוסה בחומר ואם היא אכן חקרה את אחיו אז היא בוודאי תבין שלא כצעקתה".



אתמול בבוקר הגיעו חוקרי משטרה לביתו של שלמה, ערכו חיפוש במקום ובמשרדו והובילו אותו לחקירה באזהרה שנמשכה כשש שעות, כשבסיומה שוחרר לביתו בתנאים מגבילים. גורם בש"ס התייחס אמש לחקירתו: "העובדה שאותו מקורב לשר שוחרר בתום חקירה ללא מעצר בית, מעידה על כך שהחוקרים מבינים כי הם הוצפו בחומר רב שבסופו של דבר אין בו ממש וכך יסתיים המקרה האמור". אותו אדם טען כי "למשטרה הועברו מידע וחומרים רבים מאוד, חלקם מלפני עשרים שנה וזאת מתוך אינטרסים ומאבקים לכאורה נגד ש"ס, אריה דרעי, והמקורבים אליו".



אלי ישי מתייחס לפרשת דרעי (צילום: עקיבא וייס, בחדרי חרדים)

הגורם הוסיף כי "לפני כחודשיים נעדר חבר מועצה מטעם סיעת ש"ס מישיבה שעסקה בנושא מתחם התחנה בירושלים. המלינים טענו כי ההיעדרות של אותו חבר מועצה נבעה משיחה שקיים איתו אותו מקורב לדרעי וזאת מטעמים של שמירה על השבת. בסופו של דבר הובהר כי ההחלטה של המועצה לא הייתה שייכת לטענה הזו. קולו של חבר המועצה לא היה משמעותי להחלטה. והחומר הועבר לוועדה המחוזית על פי דין". 


לדבריו, "פרשה נוספת שניסו להציף לאחרונה קשורה במתחם כרמיה, בו דובר על שטח של 100 דונם עליו אמורים לקום 1,600 יחידות דיור באזור ירושלים. גורמים שונים ניסו לייחס לאחיו של דרעי מעורבות בשטח הנ"ל וזאת מבלי לדעת שהוא אוחז בשבעה דונמים בלבד מסך כל השטח האמור ושאותם רכש לפני כעשרים שנים. זהו סוג החומר שזרם אל המשטרה ואל גורמי האכיפה השונים מתוך רצון לניגוח ולפגיעה בדרעי, באחיו ובמקורבים אליו", אמר אותו גורם.

אלי ישי. צילום: ללא קרדיט

 

"אין בי שמחה לאיד"

בתוך כך, אלי ישי התייחס הערב לראשונה לחקירה המתנהלת נגד שר הפנים, והזכיר את היריבות הפוליטית בינהם: "אף פעם לא הייתה ולא תהיה בי שמחה לאיד, נהפוכו. אכן יש בינינו פערים אידאולוגים וערכיים אבל במישור האישי כולנו אחים, בני אדם, יהודים, ואני מקווה בשבילו ובשביל משפחתו שהפרשייה תסתיים בלא כלום". 

לפני כשבועיים אישר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה פלילית נגד דרעי. זאת, לאחר בדיקה שערך צוות חוקרים מלהב 433 ולאור בקשתו של השר כי ככל שהחשדות נוגעות ומתייחסות אליו יש לאשר לפתוח בחקירה ולחשוף את שמו. עד אז התנהלה הבדיקה תחת צו איסור פרסום מלא. אולם, לאור בקשת דרעי, התיר מנדלבליט את פרסום שמו וכן הורה על פתיחת חקירה פלילית.

 גורמים המקורבים לדרעי טענו אז כי מה שעומד במרכזה של הבדיקה, שהפכה בינתיים לחקירה, הן עסקאות נדל"ן שביצע שר הפנים לפני מספר שנים ובטרם כניסתו לפוליטיקה. לדברי המקורבים השר דיווח על כל העסקאות לרשות המיסים בדוח הצהרת הון ולא נפל שום פגם בהתנהלותו. המקורבים הוסיפו כי הנושאים שנבדקים על ידי רשות המיסים נבחנו על ידי אנשי תקשורת בכירים. אולם, הם החליטו שלא לעסוק בהם, משום שאין בהם ממש.

בין היתר עולה החשד כי מדובר בנכס שמכר דרעי לאחיו, עו"ד שלמה (מומו) דרעי, בגבעת שאול בירושלים, אך עדיין מופיע על שמו של השר. באותו פרויקט רכש דרעי יחידת קרקע לצורך הקמת חמש יחידות דיור במחיר שהוא לכאורה נמוך משוויו בשוק. עוד חשד שעלה בחקירה מתייחס לבית מפואר במושב ספסופה בגליל העליון, שלדברי השר נרכש על ידי המשפחה ורשום באופן שווה על שם ילדיו, כשמטרת הבית היא לארח את בני המשפחה המורחבת בשבתות ובחגים.