האם הר הבית בירושלים חוזר להיות מוקד להסתה, תסיסה וטרור לקראת חג הפסח? לפני כמה ימים התקיימה על ההר חתונה של יהודים מ"מכון המקדש", זאת בזמן שראש הממשלה ושרים מעבירים מסרים מרגיעים לירדן ולפלסטינים. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הממונה על היערכות המשטרה סביב הר הבית לקראת חג הפסח, אמר הבוקר לרינה מצליח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "אנחנו נמשיך ונקפיד על הסטטוס קוו בהר הבית, ביקורי תיירים ויהודים, וכניסת מוסלמים להתפלל. הסטטוס קוו מראש רע ליהודים, לצערי, אבל זה מה שקיים עשרות שנים ואני לא יכול לשנות את זה. מה שאני אישית חושב לא רלוונטי, בטח שלא לפני פסח. מה שאני חושב אגיד לראש הממשלה. יש לי אחריות בנושא הזה".



הזוג שהתחתן בהר הבית
 
על החתונה היהודית בהר הבית אמר השר: "אין איסור פלילי להחליף טבעות על הר הבית. אם בתוך קבוצה של מבקרים יהודים, שני צעירים, בגניבה, בלי שאף אחד רואה, הוא נותן לה טבעת, אז נו, שויין, בסדר, זה קרה, אפשר לחשוב. אני לא חושב שזה אירוע כל כך משמעותי. אין בו שום כיבוש של הר הבית או איום על המוסלמים. מהצד של המבקרים היהודים אני כמובן מצפה לא לנסות ולהלהיט את הרוחות, אבל מימוש של אהבת בני זוג לא אמור לגרום לאלימות, הוא לא איום על תפילת המוסלמים בהר הבית. חילופי טבעות על הר הבית לא פוגעים בתפילה או בגישה החופשית להתפלל. אין שום קשר לאלימות. אני מעדיף שלא יעשו דברים כאלה, אבל אין איסור בחוק על כך. . אצל המבקרים היהודים יש לפעמים ניסיונות לתת בולטות לביקורים, אבל יש פה היתממות, כי זה משחק לידיים של המסיתים הפלסטינים".
 
ארדן בחר להאשים במצב גם את התקשורת: "מי אמר שאנחנו צריכים לשחק לכוונות של יהודים שרוצים לראות יותר 'אקשן' על הר הבית? אז הם רוצים. הם לא עושים שם פעולות אלימות. הם עושים פעולות, שבגלל הרגישות של המוסלמים, שהיא רגישות שבעיני אין לה הצדקה. אני לא יכול לבקר כלי תקשורת, אבל הייתי שמח אם היו פחות נותנים לזה בולטות.

"הבולטות התקשורתית והעיסוק בזה משחקים לידיים של המסיתים. בכל פעם שמתקרבים חגי היהודים ועולה כמות המבקרים היהודים, אז יש התססה והסתה מהצד הפלסטיני. להבדיל אלף אלפי הבדלות, הפלסטינים קוראים לאלימות בהר הבית כדי לעצור איזשהו תרחיש דמיוני שלא קיים, שהם יודעים, אגב, שהוא לא קיים. אגב, המסיתים עצמם הרי לא יעצרו. אלה גורמים בחמאס, בתנועה האסלאמית וברשות הפלסטינית ששולחים אחרים להיעצר על הר הבית".
 
מצליח שאלה על הסכנה בהתלקחות מחודשת של גל הטרור סביב נושא הר הבית והשר ארדן השיב: "אנחנו רואים לאחרונה מגמה מחודשת ברשתות החברתיות הפלסטיניות לנסות לייצר שיח סביב הר הבית. לא האמנתי שצעירים פלסטינים באמת מאמינים לשקרים שמופצים שם, שישראל זוממת להרוס את המסגדים. אבל מהחקירות עלה, וזה היה מאוד מפתיע, חלקם באמת חושבים שהם באים להציל את הר הבית בפעולות הטרור שעשו. לכן גם עכשיו, למרות המגמה של ירידה בפיגועים, זה יכול להתחדש, ולכן אנחנו נערכים בכל המעגלים והכוחות. הדבר המרכזי שאנחנו עוסקים בו עכשיו הוא מעצרים מונעים, חקירות מונעות ואזהרות לגורמים המסיתים. אנחנו פועלים בתיאום הדוק עם השב"כ על בסיס מידע מודיעיני, למי יש כוונות להתסיס באזור הר הבית ואנחנו מרחיקים אותם מראש".
 
על החלטת בג"צ לאפשר לראש הממשלה נתניהו להמשיך ולהחזיק בתיקי התקשורת, החוץ, הכלכלה ושיתוף הפעולה האזורי אמר השר ארדן: "אני אדיש לה. לא הספקתי להתעמק. לא קיוויתי להיות שר חוץ. הבנו את המסר מלכתחילה. כל כולי במשרד לביטחון הפנים, נכנסתי שם לעומק, ואני מרוצה וחש סיפוק מהעשייה. יש המון מה לעשות וזה לא פחות חשוב מעיסוק בענייני חוץ".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו