חיזוק מפתיע למשפחתו של רחבעם זאבי: הערב (חמישי) ישודר התחקיר המדובר של התוכנית "עובדה", שתציג צדדים בעייתים לכאורה של השר לשעבר רחבעם זאבי. בין היתר יספרו מספר נשים למצלמה על ניסיונות אונס מצד זאבי, ואף על אונס. 



היום פרסמה נועה רוטמן, נכדתו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין שנרצח ב-1995, פוסט בפייסבוק בו טענה כי יש משהו "לא הגון" בתחקיר, ואמרה כי היא אינה מתכוונת לצפות בו. "אני לא מתכוונת לצפות הערב בעובדה. לא שאני מזלזלת בגרסת המתלוננות חלילה. אבל יש משהו מאוד לא הגון בלהעמיד למשפט ציבורי אדם שנרצח לפני 15 שנה, אודות אירועים שהתרחשו לפני 40 שנה, בלי שניתנה לו הזדמנות להגיב על הדברים בחייו". 



מגישת התוכנית, אילנה דיין, הגיבה הבוקר בגלי צה"ל לטענות שנשמעו, על עריכת תחקיר בנוגע לאדם שאינו בין החיים.  



 "דווקא בגלל שעברו כל כך הרבה שנים, אתה מעלה על דעתך להגיד לרבקה מיכאלי, אחרי כל כך הרבה שנים ששתקה: "רבקה, עכשיו תמשיכי לשתוק",  או לעוד רבות אחרות?", אמרה דיין בראיון לעמית סגל וירון דקל. היא הדגישה: "לא מדובר בטענות על קבלת דבר במרמה או על מישהו שאמר למישהי "מיידלע את נראית  טוב", מדובר באשה שמדברת על אונס, עוד אחת על ניסיון לאונס. יש טענות לדפוס שיטתי".



דיין הגיבה לטענות הקשות של משפחת זאבי, בין היתר של האלמנה יעל ושל הבן פלמח, וטענה כי מדובר בקמפיין מתוזמר: " אני רוצה להזכיר שחלק מהקמפיין הזה מנוהל ע"י יחצ"ן צמרת, רוני רימון, לכן אני רוצה רק להסביר את זה שהמשפטים הקליטים האלו נאמרים כי יש מישהו שרוצה להסית את הדיון ממעשיו של גנדי לדברים אחרים". מגישת עובדה אף טענה כי בניגוד לטענת האלמנה יעל, "המשפחה לא הופתעה מהקדימונים לתוכנית. עורך התחקיר דיבר איתה חודש וחצי לפני השידור ויצר איתה קשר. היא הפנתה אותו לפלמח, והפעם הבאה ששמענו מהם הייתה צו המניעה שהוגש לביהמ"ש" .