בתום שש שעות וחצי של חקירה באזהרה, חוקרי יאח"ה שחררו הערב (חמישי) לביתו את עו"ד שלמה דרעי, אחיו של שר הפנים אריה דרעי. מדובר בחקירה שלישית מאז יום שלישי, ובסך הכל בכ-20 שעות של חקירה. עו"ד דרעי שיתף פעולה עם החוקרים, השיב על כל השאלות עליהן נשאל ודבק בגרסתו הראשונה לפיה פעל ביושרה ולא נמצא רבב בהתנהלותו. גורמים בכירים בש"ס אמרו כי הם בטוחים שהחקירה תסתיים ללא כלום. עו"ד ירון קוסטליץ, פרקליטו של עו"ד דרעי אמר הערב: "כהרגלי ולשיטתי לא אתייחס לחקירה מתנהלת". 

כזכור, בראשית החודש החליט היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה פלילית בכל הקשור לפרשה בעניינו של שר הפנים דרעי, שהחלה עוד קודם ברשות המיסים. במסגרת הבדיקה שקדמה לחקירה, שאלו החוקרים מספר עדים והעלו חשד לכאורה לעבירות פליליות במספר עסקאות נדל"ן שבוצעו ע"י האחים דרעי. מדובר בפרויקט מגורים בגבעת שאול, רכישת מגרש בשכונת כרמיה, רכישת בית הנופש בספסופה וכל זאת תוך ליקויים לכאורה ברישומים ובהעברת בעלויות לחלק מהכנסים. צריך לציין שכל העסקאות מתייחסות לתקופה שקדמה לכניסת השר לתפקידו, חלקן אפילו מלפני עשור ויותר. 
בפרשה זו, כך עולה החשד, נגבו עדויות מיזם פרויקטים בירושלים שנקלע למחלקת עם האחים דרעי, וכן מגורמים נוספים שחלקם היו קרובים לגורמים במשפחה. על פי הערכה, במשטרה החליטו לנהל מרתון של חקירות בכל הקשור לעו"ד דרעי וזאת בעיקר כדי למנוע זליגה של מידע, המצוי בחקירה וכן לנוכח פנייתו של השר עוד בטרם החלה החקירה לסיים את התהליך מהר ככל שניתן, תוך אמונה שהוא נקי מכל אשמה. 

השר אריה דרעי. צילום: מרק ישראל סלם