מהמערכת הפוליטית מגיעות תגובות ראשונות לתחקיר עובדה, המביא עדויות קשות להתנהלותו של ח"כ האלוף רחבעם (גנדי) ז"ל. חברת הכנסת שלי יחימוביץ' פרסמה בחשבון הטוויטר שלה: "גנדי. כן הוא מת. אבל הן חיות, ומצולקות, ובנותיהן ונכדותיהן לומדות את מורשתו המחרידה. הרובה לא זוכר, המטרה לא שוכחת".

ח"כ קסניה סבטלובה, ממפלגת המחנה הציוני, פרסמה הודעה ובה כתבה: "בעיניי מלכתחילה לא היה צריך להיות חוק כזה - מורשת גנדי בעיניי זה גזענות וטרנספר וכעת ממה שנראה בתחקיר של עובדה - גם הטרדות מיניות. אלמד את דרכי הפעולה העומדים לרשותי ואז אפעל". 

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, ח"כ מיכל רוזין וח"כ תמר זנדברג, הודיעו בעקבות תחקיר עובדה כי יפעלו בכנסת לביטול חוק הנצחת זכרו של רחבעם זאבי. ח"כ גלאון צייצה בטוויטר: "מזעזע לחשוב על מי שנפלו קורבן לאיש הזה, ושנאלצו בכל שנה לראות איך מפארים את מורשתו. הגיע הזמן להשאיר את המורשת הזו במקומה הראוי - העבר הרחוק. מורשת גנדי: גם אם אדם נבל, אנס, פושע ופסיכופת, הכל מתגמד אל מול 'אהבתו את הארץ'". 



ח"כ איימן עודה, ראש הרשימה המשותפת, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "לא מפתיע לגלות שמי שדגל בטרנספר של אוכלוסייה אזרחית גם תקף נשים ורדף עיתונאים. מי שלא התבייש להנציח את זכרו קודם שלא יתבייש גם עכשיו". 

ח"כ מיקי רוזנטל, המחנה הציוני, צייץ בטוויטר: "לאור 'מורשת גנדי' המפוארת שנפרשה בעובדה יש לשקול את ביטול ימי הזיכרון הממלכתיים לאיש".
 


בהנצחת דמותו של רחבעם זאבי, שנרצח על ידי מחבלים לפני 15 שנים בהיותו שר בממשלה, הושקעו בשבע השנים האחרונות עשרה מיליון שקלים. זאת מתוקף חוק מורשת גנדי, שחוקק לאחר הרצחו של השר. מוסדות ואתרים רבים בישראלים מכונים על שמו של גנדי, ובבתי ספר נערכים טקסים להנצחת מורשתו.