ח"כ זוהיר בהלול, שעורר סערה אחרי שטען כי הפלסטיני שדקר חייל בחברון ונורה למוות לא צריך להיות מוגדר במילה "מחבל", התראיין הערב (שישי) לראשונה על ההתבטאויות והתגובות הקשות שספג. ב"אולפן שישי" של חדשות 2 אמר בהלול: "אני איש עם רגליים על הקרקע, אני יודע מה אני עושה. אני רוצה להיות גשר בין הצדדים, אבל לא מוותר על המוצא שלי והמהות שלי".


כשנשאל האם הוא תומך במעשי דקירה נגד חיילים, בהלול נראה מזועזע. "אי אפשר לייחס לי את הדברים האלה. השתגעת? החיילים הם קורבנות הפוליטיקה הארורה בה אנחנו נמצאים. אלה יכולים להיות הילדים של השכנים שלי, שאני ארצה שיגדעו את חייהם? כל מה שאמרתי זה שצריך להשתמש במושגים שיעירו את הישראלים מהתרדמה שלהם. יש כאן כיבוש". 


בהלול קרא לפלסטינים "לעזוב את המאבק המזוין ולפנות למאבק הלא מזוין. המאבק הלא מזוין הוא מאבק מאוד לגיטימי". 

ח"כ איתן כבל. "אני אמן המילים, ולא מכיר אף מילה חוץ מ'בגידה'". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהלול, שהיה לאורך שנים שדר כדורגל אהוב שידוע בעברית העשירה שלו, ספג במהלך השבוע ביקורות קשות על אמירתו. בין היתר, אמר חברו לסיעה ח"כ איתן כבל כי "בהלול הוציא את עצמו מחוץ ל'מחנה הציוני'". "אם אנשים מפנים גב, אתה לא מבין כמה זה כואב לי, בנימי נפשי. כשמוקיעים אותי מבלי להחליף איתי מילה, אני לא מכיר לזה מילה מלבד 'בגידה', ואני אמן המילים". 
בהלול המשיך ואמר כי "אני גם ישראלי ואני גם פלסטיני, כמו שיהודי אמריקאי יכול להיות גם יהודי וגם אמריקאי. נולדתי כאן, והשורשים שלי נטועים עמוק באדמה הזו, שהיא גם שלי וגם שלך. אתה ריבון ואני מקבל אותך, אין לי בעיה. רק שתהיה מדינה פלסטינית בקווי 67', ואני אוכל להמשיך לחיות פה ולפעול למען ערכי השוויון שאני מאמין בהם". 

כשח"כ בהלול נשאל על עליית האסלאם הקיצוני בעולם הוא אמר כי הוא מרגיש "רע מאוד עם כך. אתה לא מבין את העובדה שאני כמוסלמי כופר אהיה הראשון שישספו את גרונו. הדאעשים מחפשים אותי לפני שיחפשו אותך. אני לא יכול לחיות בלי השכנים שלי, אני לא אוכל לחיות בלי הערכים האלו שיש לנו פה".