בינואר, כשפטר בוס הגיע למכבי ת"א במקום סלבישה יוקאנוביץ', חשבתי שעד סוף העונה הזו ישכחו שהסרבי אימן כאן פעם. את בוס לא הכרתי, אבל סמכתי על קרויף. היה ברור לי שקרויף לא ייפול. אין לי את הכלים להצביע ולנתח מה בוס עשה כאן במהלך החודשים האחרונים, אבל אני יכול לראות - זו קבוצה אחרת. אין קשר בינה לבין הקבוצה התקועה של יוקאנוביץ' ואני מסתכן וקובע שזו רק ההתחלה. עד סוף העונה הנוכחית ובעונה שלאחריה הגרסה הזאת של מכבי, מכבי של בוס, תהיה הכי טובה שלה מאז שקרויף הגיע. בוס יביא אותה לאירופה. יביא באמת. אצלו היא לא רק תגיע לליגת האלופות, היא גם תשחק שם. 

על בוס אני לא לומד מהאימונים שהוא עורך, מההרכבים שהוא מעלה או מהשיטות שהוא נוקט, אלא מהאנרגיות של הקבוצה שלו. זה ברור לגמרי שהשחקנים נהנים מכל שנייה במחיצתו ויש לזה השלכה על היכולות שלהם. 
מה יש באיש הזה, אני רוצה להבין. אני מחפש תשובה לכך בראיונות הקצרים שהוא נותן לכלי התקשורת - לפני, בעת ואחרי משחקים. מנסה ללמוד מהם משהו - לא על השקפת עולמו שאותה לא ניתן לשטוח בסינקים של כמה שניות שמתאפשרות לו בנסיבות האלה - אלא באופן שהוא מתנסח ומה הוא אומר באותן שניות. אני מחפש ראיות לתחושה שקיימת אצלי שבוס הוא קודם כל אדם אינטליגנטי. בזה אפשר להבחין גם בלי לשבת איתו שעות ולחקור אותו ביחס להשקפת העולם שלו ואיך הוא תופס את המשחק. אתה שומע מה הוא נשאל, שומע מה הוא עונה, ומסיק מזה שמדובר באדם אינטליגנטי.

מאמני כדורגל בכלל, בישראל בפרט, הם ציבור שלא אוהב להישאל שאלות שנוגעות לעבודתו. הם מסתובבים בתחושה - כך זה לכל הפחות נראה -  שהמקצוע שלהם נעול בפני מי שלא עוסק בו באופן ישיר. אני מוצא שמדענים הרבה יותר טולרנטיים לשאלות שהם נשאלים מאשר מאמני כדורגל. שמעתי לא פעם חתני פרס נובל מתראיינים ותמיד הם נראו לי אסירי תודה על כך שמישהו מתעניין בעבודתם. לא כך מאמני כדורגל. אין לי ספק שגם חתני פרס נובל, ממש כמו אלי גוטמן, חשים שהם נשאלים שאלות קצת בסיסיות, אבל זה לא נראה עליהם. על גוטמן כן. 
על פניו של בוס לא רואים את אי הנוחות שהוא חייב לחוש כל פעם שהוא מתייצב בעמדת הראיונות. אני, אגב, משוכנע שגם השואלים חשים באי נוחות - אני מרגיש את אי הנוחות הזאת, היא זועקת ממסך הטלוויזיה - כי הפערים בין השפה שלו בכלל ושפת הכדורגל בפרט לבין זו שלהם הם תהומיים. אני מתפתל בכורסתי ומייחל שלא תיגרם כאן אי נעימות, אבל בוס דואג שלא תיגרם. לשאלות הכי מטומטמות הוא מוצא תשובות שגורמות להן להישמע הרבה פחות מטומטמות מכפי שהן. אדם גדול. טוב שהוא קיים. 
חלקים די נרחבים בכדורגל שלנו נגועים בטיפשות. במידה רבה היא אחראית לכך שהקבוצה של זהבי תיקח השנה אליפות רביעית ברציפות. אני באמת חושב שהשליטה של מכבי נובעת לא מעט מהטיפשות של היתר. היתר עוד לא פענחו מה מבדיל בינם לבין מכבי. הם עדיין סבורים שזה הכסף. וכל עוד הם סבורים כך, יתרונה של מכבי מובטח כי היא לא מנוהלת על ידי טיפשים. זה כל העניין. תן לטיפשים את הכסף שגולדהאר שם במכבי, אז מה? תקבל את מכבי? לא תקבל את מכבי. תקבל טיפשים שלא יודעים מה לעשות בכסף שנשפך עליהם. הרי לפני החזון האירופי שלו, גולדהאר שם את הכסף הזה על ידע והבנה מקומיים ומה הוא קיבל אז? 
מה היה דחוף לברק בכר לתת את הספיץ' המגוחך הזה באנגלית שכוון לאוזניו של בוס? מה בכר חשב, שבוס ייגרר למלחמת בוץ? מה הוא חשב, שבוס טיפש? הוא לא הבין עם מי יש לו עסק? מה, בוס זה מאמן כדורגל ישראלי? בכר שכח מאיפה בוס מגיע? 
קשה לאמוד איזה משקל יינתן לספיץ' של בכר בתודעה הציבורית, בסופו של דבר, איך הוא ישקע ומה ייוותר ממנו, אבל די ברור איזו השלכה הייתה לו על שחקניו. השחקנים שלו הרי משחקים בהפועל באר שבע, לא במכבי שעוטפת אותם במקצוענות וקור רוח אירופיים שמונעים מהם הסחות דעת. השחקנים של מכבי לא טובלים בטיפשות ששחקנים ישראלים בקבוצות אחרות - גם בבאר שבע - טובלים בה ושחלק גדול ממנה הם מייצרים בעצמם. אין לשחקני באר שבע את הציוד ההיקפי שיש לאלה של מכבי, ובהיעדר מעטפת כזו הטיפשות גובה מחיר שטיפשות בדרך כלל גובה ברגע שהיא מתעמתת עם המציאות: היא הופכת לפאניקה. 
דבר אחד הרי אפשר לומר בוודאות על מצבה העכשווי של באר שבע בהגיעה למאני טיים – היא מצויה במצב של פאניקה מתקדמת. רואים את זה בכל משחק שלהם מהרגע שהתחילו לשחק על הכסף הגדול. הפאניקה יוצקת בטון בנעליהם ומקורה בטיפשות שסובבת אותם. גם ההתייחסות של אלונה ברקת לסעיף הבונוס שניתן לאלי טביב בעסקת דסה–אזולאי זו טיפשות שגובה משחקניה מחיר. שחקן של מכבי לעולם לא ייחשף להתגוששות בוץ בין מאמנו לבין מאמן היריבה ובין הבעלים של קבוצתו לבעלים של קבוצה אחרת.   
מאור בוזגלו מזוהה כטאלנט מגיל 14. טאלנט ישראלי טיפוסי שזה אומר אריזה של טאלנט. זה מתגלה כל פעם שבוזגלו נדרש להעמיד את כישורי הכוכבות שלו למבחן. ערן זהבי מעולם לא זוהה כטאלנט ולא נראה כזה. זהבי חף ממניירות. בוזגלו היה פעם אצלנו במכבי, אני נזכר. נראה לפעמים שכמה עשרות שנים חלפו מאז. מכבי לא תמיד הייתה קבוצה שחפה מטיפשות. בימי שלטונו של נמני בקבוצה - לפני הרבה-הרבה שנים - מכבי הייתה נציגה מובהקת של הטיפשות בכדורגל הישראלי. לא הייתה טיפשה ממנה. אז - לפני שנים רבות - היא רכשה את מאור בוזגלו ואת יעקב בוזגלו בהרבה מאוד כסף והצביעה עליו, על מאור, כמי שיצעיד אותה לעידן חדש, לעידן שאחרי נמני. 
היום זה קצת לא נתפס, אבל היו שנים כאלה שבהם מכבי הפכה את נמני לגואל שלה ואת בוזגלו ליורשו. אולי זה מה שעושה היום את ההבדל בין מכבי לבאר שבע. אולי זה מה שיביא למכבי אליפות רביעית ברציפות, שעד לפני חודש אף אחד בסביבה לא נתן סיכוי שזה יקרה. אני לא מתכוון להבדל שבין מאור בוזגלו לבין ערן זהבי - זו לא השוואה הוגנת. אני מתכוון להבדל שבין מאור בוזגלו לדור מיכה.