הממשלה תקיים מחר את ישיבתה השבועית ברמת הגולן. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לפתוח את הישיבה בהכרזה מדינית לקראת פגישתו השבוע עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ולומר כי הגולן לא יוחזר לסוריה בשום הסדר. ביום חמישי ייפגש נתניהו עם פוטין במוסקבה, שם צפויים לדון השניים במגוון נושאים, אך יתמקדו בנושא הפלסטיני ובנעשה בסוריה.

לקראת הפגישה שחרר רה"מ נתניהו מסרים בנושא הסורי. בשבוע שעבר חשף כי ישראל ביצעה עשרות תקיפות נגד חיזבאללה. "דעאש וחיזבאללה מעבר לגדרות", אמר נתניהו והוסיף כי ישראל מסכלת העברה של "נשק שובר שוויון" לחיזבאללה. "זו המדינה שלנו, אנחנו צריכים להגן עליה ואף אחד לא יגן עליה חוץ מאיתנו", סיכם נתניהו. 

נתניהו בסיור בגולן. צילום: קובי גדעון, לע"מ
נתניהו בסיור בגולן. צילום: קובי גדעון, לע"מ

 
בפגישה הקודמת של נתניהו ופוטין שיבחו שני המנהיגים את התיאום הביטחוני בין המדינות. נתניהו הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה כדי למנוע "תאונות לא נחוצות". גם פוטין שיבח את "מנגנון שיתוף הפעולה" בין צבאות רוסיה וישראל.
 
מעבר להכרזה של נתניהו צפויה הממשלה לאשר תכנית לתגבור הפעילות הממשלתית בגולן, שבה יוקצו מליוני שקלים לשיקום תשתיות אתרי מורשת לאומית. בנוסף יאושרו תקציבים לטובת אירועים לציון 50 שנה להתיישבות בגולן