בני ישראל עסוקים בניקיון לפסח, ולא פעם מישהו צועק: "רגע, מה זה?” כשהוא מוצא בפינה חבויה בבית לבנת חבלה. עונים לו: "באמת צריך להחזיר את זה לצה"ל, יש עכשיו מבצע”. אף אנו, במסגרת הניקיון בפינות, ננער כמה נושאים.



העניין הראשון הוא בוז'י. החקירות נגד הרצוג לא נשמעות לי טוב. לא נוח לי עם המצב התמידי של המנהיגים שלנו, שלא יכולים עוד לעסוק בענייני המדינה, אלא רק בזמן שמותירים להם החוקרים. בחוש משפטי לא מבוסס אני מרגיש שלא יצא מאום מהחקירה של הרצוג, ואין חשש שתאי המנהיגים בבתי הסוהר יצטרכו לקלוט עוד חבר. נכון שצריך לחקור מנהיג משמאל אם חוקרים מימין, אשכנזי אם חוקרים מזרחי, חילוני אם חוקרים דתי, אבל למרות עקרון השוויון אני מאחל לבוז'י שחרור מהיר מהלו"ז החקירתי, ואם יורשה לי, אציע רעיון חדש, וזהו החידוש האופנתי המשפטי שתפס אצלנו חזק בימים האלה: הכי טוב שיחקרו וישפטו את בוז'י רק אחרי מותו. נחקור, נחשוף, נוקיע. אבל אחרי המוות, בבקשה. 
 
העניין השני הוא השוואות טרוריסטים. חבר כנסת, ממנהיגי המחנה הציוני, זוהיר בהלול, טען שלוחמי האצ"ל והלח"י היו כמו המחבלים הפלסטינים. לא ידעתי. בגלל שאני לא במעלת חבר כנסת, ולא בדרגת השכר שלו, לא סיפרו לי שהלח"י והאצ"ל רצו לגרש את הבריטים מאנגליה. כמה חבל שהמתחתרות נכשלו במשימתן.
 

מלבד ההבדלים האחרים, זהו ההבדל המרכזי. ח"כ בהלול גם ניסה לחלק את הטרוריסטים לסוגים. רוצחי אזרחים, נשים וילדים, שהם טרוריסטים פגומים, ולעומתם טרוריסטים משובחים שרוצחים חיילים. אין הבדל, כי הטרוריסטים הרוצחים חיילים רוצחים מזה 100 שנים אזרחים באותה מסירות.
 
איך בהלול בכלל יודע שמי שדקרו בסכינים את החיילים בחברון הם תומכי מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל ולא אנשי חמאס שרוצים השמדה? לא שמעתי מעודי מחבל שרץ ודוקר חיילת בצעקות ״למען מדינה פלסטינית שחיה בשלום לצד מדינת ישראל״. בהלול, ששולט בשפת האם של המחבלים, מבין מה הם צועקים בלהט הרצח. אחזור שוב: הטרור הפלסטיני והמוסלמי איננו נשקם של החלשים. זהו נשקם של הרעים שתודה לאל שהם חלשים. 
 
העניין השלישי הוא החזרת הציוד לצה"ל. פעם, כשהייתי במילואים, וישבתי בחדר עזרי אימון לצורך משימתי (הלא קרבית), נכנסו מפעם לפעם חיילים, הביטו במדפים סביב, ושאלו: “מה אפשר לגנוב פה?”. זה היה משפט שלא עורר עניין מיוחד, אלא אם אתה מחפש מה לכתוב ליום שישי, ואכן כתבתי על התופעה הזו אז. עכשיו אנשים מביטים על ביתם ושואלים: מה אפשר להחזיר לצה"ל מכאן? אלא מה? ישראלים גם הביאו מהבית ציוד כאשר ביחידה היה חסר משהו שצה"ל לא ניפק. כך שיום אחד צפוי מבצע: צה"ל מחזיר ציוד לאזרחים.