ממשלת ישראל מקיימת היום (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית שלה ברמת הגולן, על מנת להביע תמיכה באזור, לאור החלטת אונסק"ו ובעיקר לאור הדיווחים על הסכם עתידי שעשוי להתגבש בסוריה. 



"אני מסופק אם סוריה אי פעם תחזור להיות מה שהיתה", פתח ראש הממשלה והוסיף: "יש בה מיעוטים נרדפים כמו הנוצרים והכורדים, שנלחמים בצדק על עתידם וביטחונם, ומנגד יש בה גורמי טרור ובראשם דעאש, איראן, וחיזבאללה. ישנם גורמי טרור אחרים שרוצים להשליט את האסלאם הקיצוני בסוריה ואחר כך רוצים גם להשליט אותו בכל רחבי העולם. אנחנו כמובן לא נאפשר זאת".

נתניהו הוסיף ואמר: "לא נתנגד להסדר פמיני בסוריה, בתנאי שהוא לא יבוא על חשבון בטחונה של מדינת ישראל. כלומר, בסופו של יום, כוחותיה של איראן, חיזבאללה ודעאש יסולקו מאדמת סוריה. הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר במציאות ובעיקר בשתי עובדות יסוד: מה שלא יהיה מעבר לגבול, הקו עצמו לא הולך להשתנות ושהגולן יישאר לצמיתות תחת ריבונות ישראל.


ישיבת הממשלה. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ


"זאת הפעם הראשונה שישיבת הממשלה מתקיימת כאן. הגולן הוא חלק אינטגרלי ממדינית ישראל בעת החדשה. ב-19 שנים שהגולן היה תחת כיבוש סורי, הוא שימש לבונקרים, גדרות תיל ותוקפנות. שימש למלחמה. ב-49 השנים תחת שלטון ישראל הוא משמש לבנייה, חקלאות ותיירות. באזור הסוער סביבנו, ישראל היא הגורם המייצב. אנחנו הפתרון ולא הבעיה.
 
"מדינות רבות באזור מכירות בכך ושיתוף הפעולה עימן מתחזק. ישראל תעשה הכל ותפעל לשמור על הבטחון והשקט בגבול הצפוני וברצועת עזה. השקט נשמר כתוצאה מפעולות הגנה וסיכול של צהל ובמקרה הצורך מההבנה של אויבנו שנגיב בתקיפות נגדם. המסר ברור: רמת הגולן תשאר לעד בידי מדינת ישראל. 
 
"ישראל לא תרד לעולם מרמת הגולן. נמשיך לחזק את התושבים בכל דרך. בצד הישראלי של הגולן הכל ברור ונהיר. אי אפשר לומר אותם דברים על מה שקורה בצד הסורי. שוחחתי אמש עם מזכיר המדינה קרי ואמרתי לו שאני בספק אם סוריה תחזור להיות מה שהיתה".