סגן השר הסורי הגיב להצהרת ראש הממשלה נתניהו כי "ישראל לעולם לא תעזוב את רמת הגולן", ופייסל אל-מיקדאד אמר כי סוריה מוכנה להשתמש בכל האמצעים האפשריים על מנת לכבוש מחדש את האזור, כולל אמצעים צבאיים.
"לפי החלטת האו"ם, הגולן הסורי הוא אדמה ערבית כבושה ונוכחות המשקיף מטעם האו"ם - מוכיחה זאת", אמר מיקדאד בראיון לערוץ הטלוויזיה הלבנוני אל-מיאדין.
"מעולם לא ויתרנו על ההתנגדות ואנחנו מוכנים להשיג מחדש את הגולן בכל דרך אפשרית, כולל דרכים צבאיות. ישראל רוצה להתגרות בנו, אבל אנחנו לעולם לא ניכנע", הוסיף מיקדאד. ביחס לשיתוף הפעולה של סוריה עם רוסיה, הוא הצהיר כי "התקשורת היום-יומית בין מנהיגות סוריה ומנהיגות רוסיה נמשכת. אנחנו מאמינים שהמדיניות הרוסית נשענת על החוק הבינלאומי והחלטות מועצת הביטחון של האו"ם"

"לא נשיא רוסיה ולדימיר פוטין או כל נשיא אחר בעולם היה מקבל את ההיגיון הישראלי הבלתי ראוי בקשר לגולן", אמר מיקדאד. קודם לכן היום, בפתיחת ישיבת ממשלה מיוחדת שהתקיימה לראשונה בהיסטוריה ברמת הגולן, הכריז ראש הממשלה נתניהו: "הגיע הזמן אחרי 40 שנה שהקהילה הבינלאומית תכיר סוף סוף שרמת הגולן תישאר תמיד בשליטת ישראל", זאת כהצהרת כוונות לקראת הסכמי המערב עם סוריה, המעוניינים להביא לסיומה של מלחמת האזרחים בסוריה.