במערכת הפוליטית והצבאית ממשיכים להגיב לחשיפת מנהרת הטרור, שהתגלתה בשטח ישראל מדרום רצועת עזה. האלוף אייל זמיר התייחס לעניין ואמר: "אזור רצועת עזה לאחר מבצע 'צוק איתן' חווה את התקופה השקטה ביותר בעשור האחרון. חמאס ממשיך לנסות לשקם את יכולותיו הצבאיות שנפגעו קשה במבצע, מכין את עצמו למלחמה אך מודע היטב למחירה הכבד מבחינתו אם תפרוץ. בימים האחרונים, במאמץ רחב, כוחות אוגדת עזה הצליחו לאתר מנהרת טרור בדרום הרצועה.

"נטרלנו את המנהרה. כוחותינו פועלים במאמץ רחב, מתמשך ומתפתח ומפעילים מגוון רחב של יכולות ואמצעים שלא ניתן לפרטם על מנת לאתר מנהרות נוספות בגזרה במידה וישנן. צה"ל פרוס בגזרה, ערוך לכל תרחיש. אנחנו נפעל בהתאם להארכת המצב ככל שיידרש על מנת להגן על תושביי הדרום".

 במערכת הפוליטית קוראים לפעולה: "הפר את ריבונות ישראל" 

בינתיים, בישראל ממשיכים להגיב לחשיפת המנהרה, כשמי שמאותת לגבי הפעילות שצריך לעשות הוא השר נפתלי בנט שאמר: "אשר יגורנו בא.  בשנתיים מאז צוק איתן, חמאס לא הורתע מלהתעצם מחדש, כפי שהתרענו בעקביות. חמאס הגדיר פרויקט לאומי לחפירה מחדש של מנהרות טרור החודרות לעומק שטח ישראל. זהו יעד לאומי עליון עבורו, והגיע הזמן שנפנים זאת. מטרת חמאס היא להפתיע אותנו בארוע רב זירתי של חדירה, הרג וחטיפה, מעין תרחיש ״יום כיפור״ של טרור. 
פעולות לחשיפת המנהרה בעוטף עזה

שר החינוך המשיך וטען: "חובתה של מדינת ישראל היא לתת ביטחון לתושבי הדרום, ולמנוע זאת בכל מחיר, ולא להסתמך על כך שחמאס כביכול מורתע.
ואנו נגן על תושבי עוטף עזה. חפירה לתוך שטחנו מהווה גם הפרת ריבונות המצדיקה כל פעולה נדרשת".


אל"מ במיל' ח"כ מוטי יוגב (רמ"ט אוגדת עזה לשעבר) אמר: "גילויה של המנהרה לא בא בהפתעה, לא ליודעי דבר, גם לא לציבור. זה רק מחייב אותנו להבין יותר שהחמאס שמולנו, כמו גם הרשות הפלסטינית מחנכים את ילדיהם להשמידנו וממשיכים בכל דרך לפעול לפגוע בנו. רק על בסיס העמקת המודיעין הישראלי ויכולותינו המבצעיות בהגנה ובהתקפה נוכל לשמור על ביטחוננו."

"אני רוצה לחזק את צה"ל ואת כל גורמי הביטחון שמצאו את המנהרה ועוסקים מסביב לשעון בהגנה על אזרחי מדינת ישראל. המנהרות הן איום טקטי ואסטרטגי על מדינת ישראל. את המנהרה הזאת צריך להשמיד מיד, לא צריך לחכות, צריך להשמיד כל מנהרה שנכנסת למדינת ישראל. להשמיד כל מנהרה שאנחנו יודעים שמתחילים לבנות, בדיוק כפי שאנחנו מחסלים חוליית מחבלים שעומדת לירות טיל". לעומת זאת, באופוזיציה תקפו בצורה חריפה את הממשלה ומתחו ביקורת על הדרך שבה מתנהל הקבינט.