העצרת למען החייל היורה, אשר תוכננה למחר, בליווי זמרים ואמנים, ספגה מכה לא פשוטה, לאחר שהאמן המרכזי בה, אייל גולן, הודיע כי לא ייטול בה חלק עקב הביקורת שספג בימים האחרונים. גולן מצטרף לזמר דוד ד'אור, שהודיע גם כן הבוקר כי החליט שלא לקחת בה חלק, עקב הציביון הפוליטי שהאירוע קיבל.



בהודעה הרשמית כתב גולן כי "החלטתי אתמול לבוא ולתמוך בחייל ולחבק את משפחתו. מעולם לא חשבתי לצאת נגד הרמטכ"ל, אותו אני מעריך מאוד. מעולם לא רציתי לצאת נגד צבא ההגנה לישראל, שהוא צבא העם. לצערי, חלק מהציבור לקח את זה למקומות של ערכים ודמוקרטיה, בעוד כל רצוני היה לבוא לשיר ולחבק, בשם האמנות ובשמי כזמר, כאדם. לצערי, אני רואה שיש כאלה שלוקחים את רצוני למחוזות פוליטיים, כאילו אני מכריז מלחמה כנגד צה"ל.



"קיבלתי עשרות פניות מאנשים כמוני, שמצד אחד החייל חשוב להם, ומצד שני ערכי המדינה והצבא הם נר לרגליהם, ולכן החלטתי לבטל  את השתתפותי בעצרת מחר. הדמוקרטיה שלנו, שלטון החוק וצה"ל הם ערך עליון עבורי. אני מקווה בכל ליבי שהחייל ומשפחתו יהיו חזקים. חג שמח לכל ישראל".
 

"רציתי להביע אמפתיה למשפחת החייל"


מוקדם יותר ביטל גם הזמר דוד ד'אור את השתתפותו בעצרת, משום שלא ידע שמדוברא בעצרת פוליטית וכן משום שבאותו תוכננה לו הופעה אחרת. 

"כל הנושא מבחינתי יצא מפרופורציה", אמר ד'אור לחדשות 2 והוסיף: "בסך הכל רציתי להביע אמפתיה למשפחת החייל. זו לא אמירה נגד הרמטכ"ל או נגד הצבא חלילה, אני מאמין במערכת המשפטית שלנו".

לדברי ד'אור, אישורו להשתתף באירוע היווה מפגן תמיכה "אנושית במשפחה שנמצאת במצוקה. "לא ידעתי שמדובר באירוע עם אוריינטציה פוליטית ובכלל, ללא קשר, לא אוכל להשתתף באירוע כי יש לי הופעה", הסביר ד'אור.