בית המשפט התיר היום (שני) לפרסום כי בחקירה משותפת של המשטרה והשב״כ בוססו ראיות לכאורה לקיומה של רשת אשר פעלה לאורך זמן למימון טרור באמצעות תשלום כספים לפעילי מורביטון אשר הוצאו מחוץ לחוק והפועלים בשטח הר הבית, במטרה להדיר מבקרים מההר. 

במקביל לחקירתם של הנאשמים בוצעה פעילות של המשטרה כנגד עשרות פעילי שטח בארגון המורביטון והמורביטאת, שמימון פעילותם נחשפה במסגרת החקירה. חקירתם נמשכת. 
פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד יפעת פנחסי, הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מוחמד ג'אברין תושב אום אל פאחם, ונגד נג'יב קוואסמה ג'דע וחליל עבאסי תושבי סילוואן, בגין איסור פעולה ברכוש למטרות טרור וחברות בהתאחדות בלתי מותרת.  הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים נגדם.

"הסטטוס קוו רע ליהודים, אבל אני לא יכול לשנות את זה"

בשבוע שעבר התקיימה על ההר חתונה של יהודים מ"מכון המקדש", זאת בזמן שראש הממשלה ושרים העבירו מסרים מרגיעים לירדן ולפלסטינים. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הממונה על היערכות המשטרה סביב הר הבית לקראת חג הפסח, אמר הבוקר לרינה מצליח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "אנחנו נמשיך ונקפיד על הסטטוס קוו בהר הבית, ביקורי תיירים ויהודים, וכניסת מוסלמים להתפלל. הסטטוס קוו מראש רע ליהודים, לצערי, אבל זה מה שקיים עשרות שנים ואני לא יכול לשנות את זה. מה שאני אישית חושב לא רלוונטי, בטח שלא לפני פסח. מה שאני חושב אגיד לראש הממשלה. יש לי אחריות בנושא הזה".


על החתונה היהודית בהר הבית אמר השר: "אין איסור פלילי להחליף טבעות על הר הבית. אם בתוך קבוצה של מבקרים יהודים, שני צעירים, בגניבה, בלי שאף אחד רואה, הוא נותן לה טבעת, אז נו, שויין, בסדר, זה קרה, אפשר לחשוב. אני לא חושב שזה אירוע כל כך משמעותי. אין בו שום כיבוש של הר הבית או איום על המוסלמים.