במערכת הביטחון מאמינים שגל הטרור הולך ומתקרב לסיומו, וזאת למרות הפיצוץ הערב (שני) בירושלים. תחושת הרגיעה עדיין מוחשת בשטח, בין השאר בפעולות של מנגנוני הביטחון הפלסטיני לסיכול טרור. ההערכות הן כי מאחורי הפיצוץ הערב בירושלים לא עומדת תשתית טרור מוסדרת, אלא מדובר בהחלטה של מפגע בודד שככל הנראה הרכיב את המטען מחומרים שניתן לרכוש בארץ בחנויות לחומרי בניין.
 
הסיבה העיקרית להרס הרב נובעת מכך שהמטען התפוצץ ליד שני מכלי דלק עצומים של שני אוטובוסים. בשירות הביטחון הכללי לא סתם סימנו את התקופה הקרובה כאחת הרגישות ביותר מאז החל גל הטרור. חודש ניסן, חודש החגים, נפיץ מאוד בעיקר בגלל חיבור מנהגי דתות. גם ביהדות נהוג בתקופה זו לפקוד מקומות קדושים. לא סתם נתנו הנחיות מראש הממשלה, מהשב"כ וממפכ"ל המשטרה לא לפקוד את הר הבית בתקופה זו. גם התבטאויות בנושא נשארות מחוץ לתחום. למרות הפיצוץ הערב במערכת הביטחון מקווים שהתקופה הקרובה תעבור בשלום.

פיגוע באוטובוס בירושלים. צילום: מרק ישראל סלם
פיגוע באוטובוס בירושלים. צילום: מרק ישראל סלם
 
החלטת ירדן לא להתקין מצלמות בהר הבית היא החלטה שלא פועלת לטובתנו ובישראל קיוו כי הפרויקט ייצא לדרך מיד לאחר חג הפסח. עבור ישראל זו הזדמנות טובה להראות דרך המצלמות את המציאות בהר הבית ואת המאמצים בצד הישראלי לשמור על הסטטוס קוו. הפרויקט היה אמור לפתוח שידור חי מהמקום לכל העולם, בפיקוד ירדני, כדי שכל אחד מכל מקום יוכל לראות שדיווחים מהר הבית הם לרוב שקריים ומסיתים.
 

גורם ביטחוני אמר הערב ל"מעריב אונליין" כי גל הטרור ייבחן רק במבחן הזמן ולא בגלל אירוע נקודתי. לדברי הגורם, "כדי לבשר על סיום הגל צריכים לראות שני שלבים. האחד הוא דעיכה, תקווה שבין שבועיים לארבעה שבועות של שקט ואז יהיה ניתן לדבר על רגיעה, ותקופה נוספת של עוד שבועיים עד חודש של שקט. בלי זה גל הטרור עדיין בעיצומו. פיגוע כמו שראינו הערב בהחלט יכול להחזיר את המוטיבציה לרחוב שירדה בחודש האחרון באופן משמעותי".