ג'ון קירבי, דובר מזכירות המדינה האמריקאית הגיב הערב (שני) לנאום נתניהו בגולן ואמר כי מדיניותה של ארצו בנוגע לאי החוקיות של הסיפוח הישראלי בגולן נותרה כשהייתה. "מדיניותה של ארה"ב בהקשר הזה לא השתנתה, זוהי מדיניות רבת שנים שהייתה נהוגה על ידי ממשלים דמוקרטים ורפובליקאים. מעמדם של השטחים האלה צריך להיקבע במשא ומתן, והמצב הנוכחי בסוריה אינו מאפשר מו"מ כזה". 



גם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הגיב על הודעת ישראל בעניין רמת הגולן, ומזכיר את החלטת מועצת הביטחון משנת 1981, הקובעת שסיפוח הגולן בידי ישראל בטל ומבוטל, ואינו תקף לפי החוק הבינלאומי.  את הדברים אמר מון בישיבה מיוחדת של מועצת הביטחון בנושא ישראל. 

בדיון נכחו גם קורבנות הטרור הישראלים, נתן ורננה מאיר, שאמרו בפתח ישיבת מועצת הביטחון: "קשה להביע במילים את הכאב העצום, את הקושי, את הגעגוע. קשה להביע כמה ה׳חוסר׳ קורע את הלב והנשמה. בלב כואב ומדמם אנו באים לבקש את הבנת הקהילה הבינלאומית. אנו שומעים קולות שאומרים שזה בא מתסכול, שצריך הפרדה וגינוי ואנו שואלים האם יש תסכול גדול משלנו?״


שנטל בלזברג מנכ"לית ארגון "משפחה אחת" שפועלת למען נפגעי הטרור ובני משפחותיהם בישראל  אמרה: "ההשלכות האמיתיות של הטרור מומחשות רק כששומעים את הסיפורים מהקורבנות עצמם. "משפחה אחת" מאמינה שהגישה של נתן ורננה בנושא הטרור חשובה לכל מי שרוצה להבין מול מה מתמודדים אזרחי ישראל, ובמיוחד עבור אלה שרוצים לשים סוף לטרור. אנו מקווים שעצם התלוותנו למשפחת מאיר בביקורם בניו יורק, תאפשר להביא את החזון הייחודי שלהם לעולם, ובסופו של דבר להביס את הטרור."
 
נתן וורננה מאיר בעצרת האו"ם. צילום: יח"צ
נתן וורננה מאיר בעצרת האו"ם. צילום: יח"צ

 
גם בגרמניה מגיבים לאמירות נתניהו שהגולן יישאר בידי מדינת ישראל. דובר מש החוץ הגרמני מרטין שייפר אמר הערב: זה עיקרון בסיסי בחוק הבינלאומי ובאמנת האום שלאף מדינה אין זכות לספח שטח של מדינה אחרת. 

דבריו של מון מגיעים לאחר שאתמול, קיימה הממשלה את הישיבה השבועית שלה ברמת הגולן, על מנת להביע תמיכה באזור, לאור החלטת אונסק"ו ובעיקר לאור הדיווחים על הסכם עתידי שעשוי להתגבש בסוריה. 

"אני מסופק אם סוריה אי פעם תחזור להיות מה שהיתה", פתח ראש הממשלה והוסיף: "יש בה מיעוטים נרדפים כמו הנוצרים והכורדים, שנלחמים בצדק על עתידם וביטחונם, ומנגד יש בה גורמי טרור ובראשם דעאש, איראן, וחיזבאללה. ישנם גורמי טרור אחרים שרוצים להשליט את האסלאם הקיצוני בסוריה ואחר כך רוצים גם להשליט אותו בכל רחבי העולם. אנחנו כמובן לא נאפשר זאת".
 
נתניהו הוסיף ואמר: "לא נתנגד להסדר פמיני בסוריה, בתנאי שהוא לא יבוא על חשבון בטחונה של מדינת ישראל. כלומר, בסופו של יום, כוחותיה של איראן, חיזבאללה ודעאש יסולקו מאדמת סוריה. הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר במציאות ובעיקר בשתי עובדות יסוד: מה שלא יהיה מעבר לגבול, הקו עצמו לא הולך להשתנות ושהגולן יישאר לצמיתות תחת ריבונות ישראל.