היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, החליט היום (שלישי) לדחות את בקשתו של שר הביטחון לשעבר, בנימין בן אליעזר, לעיכוב ההליכים הפליליים נגדו. מנדלבליט מסר כי "לאחר שבחנתי את מכלול נסיבות העניין, לרבות חומרת המעשים המיוחסים למר בן אליעזר, נסיבות ביצועם והאינטרס הציבורי בקיום ההליך, לא מצאתי כי יש במצבו הרפואי, שאינני מקל בו ראש, ובנימוקים שפורטו בבקשה מטעמו, כדי להצדיק את עיכוב ההליכים הפליליים במקרה זה".
 
בן אליעזר מואשם כי בשנים בהן כיהן כחבר כנסת וכשר, דרש וקיבל לכיסו סכומי כסף של 2 ורבע מליון שקלים מאנשי עסקים, תמורת פעולות הקשורות בתפקידיו. לפני כשבועיים וחצי כפר במרבית סעיפי כתב האישום נגדו, הכוללים בין היתר נטילת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. במענה לכתב האישום כתבו סנגוריו, כי בשל מצבו הרפואי "זיכרונו נפגע ואירועים שלמים נשכחו ממנו" וכי "חייו מוטלים על בלימה" – טענה שהושמעה גם בפני מנדלבליט, כטיעון לעיכוב ההליכים.
 
בן אליעזר מכחיש כי ניצל את מעמדו הציבורי לשם לקיחת שוחד. הוא טוען כי קשריו עם איש העסקים ג'קי בן זקן היו קרובים בתקופה בה היה פעיל פוליטי, אך בהמשך היחסים התרחקו. השר לשעבר כופר בטענה כי הקשרים בינו לבין איש העסקים, הנאשם בפרשה הפכו לקשרי אינטרסנטיים. הוא מכחיש גם כי היחסים עם אברהם נניקשוילי היו משולבים באינטרסים כלכליים הדדיים. 

"רצון לעבור למקום מגורים שיהלום את מצבו הרפואי"
 

עדו טוען פואד כי בשנת 2011 פנה לנניקשוילי וביקש את עזרתו ברכישת בית מגורים שיתאים למצבו הרפואי. בכתב ההגנה טוען בן אליעזר כי נניקשוילי הציע לתת לו את הכסף במתנה, "מתוך דאגה חברית גרידא", אך בן אליעזר עמד על כך שהכספים יינתנו כהלוואה. אך לטענתו, הבנק סירב להעניק לו משכנתא, בשל גילו המתקדם ומצבו הרפואי.

"מאחר שמלכתחילה התכוון נניקשוילי להעביר לפואד את הכספים במתנה, סבר האחרון כי אין דחיפות בהשבת הכספים", נכתב.  טענה דומה הוא משמיע לגבי הנאשם רוי מוצפי, לפיה החברות ביניהם היא "קרובה וארוכת שנים ומבוססת על על הערכה הדדית". על פי בן אליעזר, הוא פנה לקבלת הלוואה ממוצפי, "אך ורק מתוך רצון לעבור למקום מגורים שיהלום את מצבו הרפואי המתדרדר". הוא מכחיש כי פעל לטובת חברה בבעלות מוצפי.
 
"דאגה חברית גרידא" פואד בן אליעזר. צילום: פלאש 90
"דאגה חברית גרידא" פואד בן אליעזר. צילום: פלאש 90

 
בהמשך הוא מודה כי המיר כספים באמצעות מקורבו, צ'ארלי יהודה, אולם מכחיש כי פעל להסוות פעולות אלו. כן הוא מכחיש כי הציג מצג שווא בהצהרות ההון שהגיש לכנסת וכי העלים הכנסות מכספי השוחד וממקורות נוספים.