שלושה  חודשים אחרי הפיגוע: לאחר שכוחות הנדסה של צה"ל הרסו הלילה (רביעי) בשיתוף לוחמי משמר הגבול והמנהל האזרחי את ביתו של המחבל חסין מוחמד חסין אבו גוש שבקלנדיה, כעת נחשף הסרטון המתאר את תהליך ההריסה. מדובר בביתו של המחבל שרצח יחד עם איברהים עלאן את שלומית קריגמן ז"ל לפני ארבעה חודשים ופצעו אישה נוספת בפיגוע דקירה ביישוב בית חורון.



במהלך הריסת הבית התפתחו מספר הפרות סדר בהן הושלכו אבנים, בקבוקי תבערה, בלוקים ומטען מאולתר לעבר הכוחות. כתוצאה מכך, נפצעו שני חיילים באורח קל והם פונו לבית החולים "הדסה הר הצופים" בירושלים. כוח צה"ל הגיב באמצעים לפיזור הפגנות ולאחר מכן בירי לעבר מספר מסיתים מרכזיים.



הריסת בית המחבל בוצעה כאמור, בעקבות פיגוע הדקירה שביצע בבית חורון ב-25 בינואר 2016, בו נרצחה שלומית קריגמן ז"ל ונפצעה אזרחית נוספת. כזכור, המחבלים, חסין ועלאן הגיעו לבית חורון, דקרו את קריגמן ז"ל ואישה נוספת עד שהבחין בהם אזרח שניסה לעצור אותו ואז השניים ניסו לברוח מהזירה ונורה למוות על ידי מאבטח של היישוב.



בתוך כך, לפני כשבועיים נעצרו מספר תושבי הכפר בית עור אל תחתא שבאזור בנימין, אשר היו מעורבים בביצוע פיגועי השלכת בקבוקי תבערה. מחקירתם בשב"כ עלה כי הם היו חלק מהתארגנות שמנתה כ-12 בני אדם שפעלו על מנת לפגוע בישראלים וחתרו למשיכת כוחות צבא אל הכפר, כדי להתעמת עמם. הרקע להקמת ההתארגנות היה רצון בנקמה על מותו של איברהים עלאן, שמצא את מותו במהלך ביצוע פיגוע החדירה לבית חורון.