תוסיפו עוד חומר לרשימת החשש היומי שלכם: ארגון הבריאות העולמי פסק שהכימיקל MBT (מרקאפטובנזותיאזול), שמצוי במוצרים שעשויים מגומי כמו כפפות, משטחים לגני שעשועים ציבוריים, קונדומים וצמיגים, עלול לגרום למחלת הסרטן. בפברואר השנה ערך ארגון הבריאות העולמי מחקר בקרב עובדים בתעשייה הכימית בוויילס, שנחשפו לרמות גבוהות מאוד של MBT. בקרב העובדים שנבדקו התגלו תופעות מסוימות של ממאירויות בשלפוחית השתן.

ועל אף הממצאים, פרופ' טום סורהאן, ראש המחקר, ממהר להרגיע: "העובדים נחשפו לכימיקלים נוספים ולכן קשה לקבוע חד משמעית שהחומר MBT הוא האשם". לדבריו, גם אם החומר מסרטן, הרי שבמפעלים מסוג זה, הוא מצוי בכמויות גדולות, לעומת מוצרי הגומי בהם אנו משתמשים.
 
גם האגודה למלחמה בסרטן בישראל ממהרת להרגיע. "החומר הנדון אכן מצוי במוצרי גומי, אך לא בכולם. לדוגמה, הוא לא נמצא בפטמות של בקבוקי תינוקות וגם לא במוצצים. באשר לקונדומים - ועדת מומחים של IARC (הסוכנות הבינלאומית לחקר בסרטן) לא הצליחה לוודא באופן ברור האם הוא נמצא או לא נמצא בהם".
 

כבר שנים ידוע שיש לחומר MBT פוטנציאל לגרום לממאירויות. ריכוזים קטנים של החומר אף נתגלו באוויר בסביבות עירוניות וקיימת השערה שהם נגרמים מבלאי של צמיגי מכוניות. בפברואר החליטה הסוכנות הבינלאומית לחקר בסרטן לסווג אותו כחומר חשוד, אך גם מיהרה לסייג את דבריה: "מסקנות ברורות באשר לקשרים כלשהם בין ריכוזים/כמויות לבין עלייה כזו או אחרת בהסתברות לתחלואה ממאירה, ניתן יהיה לקבל רק לאחר תהליכים מקצועיים מקובלים של הערכות סיכונים".