עשרות מפגינים חסמו אתמול את מתחם הכניסה לעיריית רמת השרון, עד שהוזזו למתחם סמוך על ידי השיטור העירוני. המפגינים, תושבי מתחם "אילת" בשכונת מורשה בעיר, הפגינו תחת הכותרת "לא נשארים במעברה" וזאת במחאה על הכוונה, לטענתם, לבטל את פרוייקט הפינוי-בינוי בבתיהם, לאחר מה שהם מגדירים כ"עשרות שנים של ציפייה ומגורים בתנאים קשים במתחם מתפורר הדומה למעברה".



מתחם אילת כולל 180 דירות בשורת בנייני רכבת ומבנים, אשר הוקמו בשנות ה-50' של המאה הקודמת ואכלסו ברובם עולים קשי יום, ברובם בני עדות המזרח. כיום המבנים נמצאים במצב תחזוקתי גרוע מאוד. כאשר התושבים מתלוננים על שורת מפגעים כביוב פתוח, תשתיות הרוסות, קירות מתפוררים וסכנות בטיחותיות קשות. 

במסגרת התכנית המוצעת, תהרסנה 180 הדירות הקיימות ותחתן תוקמנה 720 דירות חדשות - כאשר התושבים הוותיקים יזכו בדירות הגדולות בפרויקט בזכות תוספת של 53 מטר לכל דירה והיזם יזכה בדירות הקטנות יותר בפרויקט. 
 
מתחם אילת במורשה. צילום: יח"צ
מתחם אילת במורשה. צילום: יח"צ

 
לטענת התושבים, גורמים אינטרסנטים בעיר, בהם דיירי וילות יוקרתיות, פועלים לעכב או לבטל כליל את הפינוי-בינוי בשכונתם. זאת, באמצעות התנגדויות שהוגשו לוועדה המחוזית, אשר אישרה את התכנית ולאחר שמיעת התנגדויות אמורה להחליט האם לקבלן או לתת לתכנית תוקף. 

"90% מהדיירים חתומים כבר מזה שנתיים על חוזה מחייב מול היזם. התכנית המוצעת הנה מידתית וטובה, כאשר המרוויחים הגדולים ביותר ממנה יהיו בעלי הדירות וכלל תושבי הסביבה", ציינו במטה המאבק שהקימו התושבים.