רוב קטן בציבור, 49%, תומך במתן חנינה לחייל אלאור אזריה, שירה במחבל הפצוע בתל רומיידה בחברון ומואשם בהריגה, לעומת 39% המתנגדים לכך, כך עולה מסקר חדש של מכון פאנלס פוליטיקס ששודר היום (חמישי) בערוץ הכנסת.
שלשום פורסמה ב"מעריב השבוע" יוזמה של יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד ביטן (ליכוד), להחתים מאות אלפי אזרחים על עצומה שתופנה לנשיא המדינה ראובן ריבלין להעניק חנינה לחייל היורה מחברון, עוד בטרם יסתיימו ההליכים המשפטיים נגדו.
עוד עולה מהסקר כי 48% מהציבור התנגדו לקיום עצרת ההזדהות עם החייל שנערכה בכיכר רבין לעומת 40% שתמכו בה.

עצרת תמיכה באלאור אזריה. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
עצרת תמיכה באלאור אזריה. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

 

אוהבי ערבים

הסקר בדק גם את מעמדו של יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, בעקבות אמירתו השנויה במחלוקת השבוע "להפסיק לתת תחושה שאנחנו אוהבי ערבים".
מתברר כי 46% מהציבור מסכימים עם דבריו של הרצוג, לעומת 45% שאינם מסכימים עמו. בקרב בוחרי המחנה הציוני הפער גדול בהרבה. 57% לא מסכימים עם דברי הרצוג לעומת 34% שהביעו הסכמה עם דבריו.

"אוהבי ערבים". יצחק הרצוג. צילום: אבשלום ששוני
"אוהבי ערבים". יצחק הרצוג. צילום: אבשלום ששוני
למרות ההתבטאות, 51% מהציבור סבורים שהרצוג אינו צריך להתפטר בשל דבריו, וזאת לעומת 25% הסבורים שעליו להתפטר. באותו עניין זוכה הרצוג לתמיכה גורפת בתוך מפלגתו - 61% מבוחרי המחנה הציוני סבורים שאין הוא צריך להתפטר לעומת 12% בלבד מקרב בוחרי המפלגה שאמרו כי עליו להחזיר את המפתחות.
השבוע פתח ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) בקמפיין אגרסיבי ובוטה, אולם רק 3% ממצביעי המחנה הציוני אמרו בסקר כי הם בטוחים בכך שיצביעו עבורו בפריימריז. 22% אחוז השיבו "כנראה שכן", השיבו 21% "כנראה שלא" ו-22% השיבו "בטוח שלא".