יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה ביקש היום (שישי) ממזכ"ל האו"ם באן קי מון כי הארגון ישלח ועדת בדיקה מיוחדת כדי לחקור את מצבם של הכפרים הלא מוכרים בנגב ולהבטיח את זכויותיהם על פי הדין הבין לאומי ואמנות בין לאומיות. חבר הכנסת עודה אמר את הדברים בפגישה הבוקר עם מזכ"ל האו"ם והעביר לידיו דוח על מצב האוכלוסייה בישראל.



בפגישה שערך ח"כ עודה עם מזכ"ל האו"ם ויו"ר האספה הכללית של האו"ם מונס ליקיטוב, העביר הח"כ מסמך שדן במצבם של האזרחים הערבים ובסוגיות כגון חוק ההדחה, מצבם של האזרחים בכפרים הלא מוכרים בנגב וכן מאבקם של תושבי הכפרים אום אל חירן ועתיר כנגד התכנית לפנותם על מנת לבנות במקום את היישוב היהודי חירן. בנוסף, המזכר דן ב"אפליה הממוסדת של הציבור הערבי במדינה" והציג נתונים בנושא, וכן דן במאבקם של תושבי איקרית ובירעם לחזור להתגורר בכפריהם, בהתאם לפסיקת בג"ץ בנושא.



ח"כ עודה אמר בתום הפגישה: "אנחנו ממשיכים לעלות את הסוגיות של הציבור הערבי ואת דרישתנו לשיוויו אזרחי ולאומי בזירה הבינלאומית. אנו פועלים להתערבות בינלאומית לבחינת מצבם והפגיעה בזכויותיהם של מאה אלף האזרחים החיים בכפרים לא מוכרים בנגב. שמחתי לייצג היום את הציבור הערבי במדינה ולהעביר מסר של מאבק משותף למען דמוקרטיה אמיתית ושוויונית לכלל אזרחי המדינה".