ביום שלישי האחרון חשפה חברת Airbnb כלים חדשים שיעזרו למטיילים "לחיות" חוויה מלאה יותר בערים בהן הם מבקרים, זאת בשילוב הקמפיין השיווקי החדש שלה שנקרא "לגור שם" שיסייע להפיץ את הבשורה החדשה.



"הסיבה העיקרית שאנשים בוחרים בשירות שלנו היא שהם רוצים לחיות ולחוות את הטיול שלהם בדומה לחוויה של המקומיים", אמר בריאן צ'סקי, ממייסדי החברה ומנכ"לה. "הם לא רוצים להיות כמו תיירים טיפוסיים שתקועים בתורים ארוכים, או להתחכך בהמונים כדי לראות ולבקר במקומות שכולם הולכים אליהם".



אפשר גם לטעון אחרת ולהגיד שהסיבה העיקרית של אנשים בבחירת שירותיה של החברה הוא לעתים קרובות יותר המחיר – המחירים אומנם משתנים בהתאם ליעדים, אבל מחירי ההשכרה דרך Airbnb עולים כחצי מהתעריפים הממוצעים של בתי מלון. שמו של הקמפיין, "לגור שם" מצביע על מאמציה של החברה בשנה האחרונה למנף את הידע המקומי של המארחים שלה, כדי לספק לנוסעים חוייה מלאה ומקומית יותר עבור אלו שלא רוצים להרגיש כמו "תיירים".



מה בעצם כוללת החוויה המקומית שהחברה מנסה ליצור? בין השאר היא כוללת ארוחות במסעדות שפופולריות בקרב המקומיים בלבד, כמו מסעדות קטנות מחוץ למרכז התיירותי ויותר בשכונות. החברה גם תשיק "מדריכי דרך", אשר נוצרו בידי המארחים המקומיים וכוללים שפע של טיפים ואת המקומות הטובים ביותר שיש למקומיים להציע למבקרים בעיר. "זהו תחילתו של מסע מרתק לעזור לאנשים לא רק להגיע למקום, אלא באמת גם לחוות את המקום ולהבין איך זה בעצם לגור שם", אמר צ'סקי.



למצוא איזון בין ביקור כמו תייר ולחיות כמו מקומי הוא כנראה הדבר הטוב ביותר, אלא אם כן אתם נוסעים שנהנים לשלוח את הבגדים שלכם לניקוי יבש בערים חדשות.