שני מטוסי קרב של חיל האוויר הוזנקו הבוקר (שבת) אל עבר מטוס מצרי שהביא ארצה צליינים במרחב האווירי הישראלי שלא הזדהה בקשר, וחרג מנוהלי הדיבור בקשר במרחב האווירי של ישראל. מטוסי הקרב ליוו את המטוס עד לנחיתה, והוא נחת כמתוכנן בנמל התעופה בן גוריון. לאחר הנחיתה בוצע בירור עם הטייס והוא שב למצרים.

על פי תחקור ראשוני של האירוע, מטוס מצרי אזרחי של חברת Egypt Air שהמריא מקהיר לתל אביב עם קבוצת צליינים, חרג מנוהלי הטיסה במרחב האווירי הישראלי לאחר שלא הזדהה ברשת הקשר לפני כניסתו לשטח ישראל. שני מטוסי F-15 של חיל האוויר הוזנקו כאמור בעקבות האירוע וליוו את המטוס עד לנחיתה בשלום. הטייס תוחקר על ידי נציגי רשות שדות התעופה עם הגעתו לנמל התעופה בן גוריון והנוסעים הורדו מהמטוס. לאחר התשאול שבו המטוס והטייס למצרים.

הקפצת מטוסי קרב היא נוהל שגרתי שלפעמים אף מתרחש כמה פעמים בחודש. לפני כחודש, בעקבות חטיפת המטוס המצרי, הוקפצו גם בישראל מטוסי קרב של חיל האוויר מחשש שיחדור למרחב האווירי, אולם הם הוחזרו לבסיסיהם תוך זמן קצר. מטוסי הקרב שהו באוויר כ-20 דקות, וכשמטוס הנוסעים נחת בלרנקה והוסר החשש שיחדור למרחב האווירי של ישראל - הם שבו לבסיסיהם.