בעקבות סערת קרין גורן וההטפה של שר הבריאות יעקב ליצמן להימנע מאכילת "ג'אנק פוד", שוחח היום (ראשון) גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם הסופרת מרסל מוסרי, שמשדרת אף היא בתחנה. "את עצמך לא אישה רזה", אמר גזית, "האם שמן בעיניך זה דוחה?". "לא", השיבה מוסרי, "זו תבנית שהחברה שמה והניחה לנו מול העיניים. תסתכלו על קרין גורן, היא עומדת במטבח, עם זאת, היא מאוד קרייריסטית. ירדו גם על הלבוש שלה, למה? למה לא להסתכל בעין קצת אחרת וצבעונית יותר?".



"זה קורה בעשרות השנים האחרונות", הוסיפה מוסרי, "פעם שמן היה דשן, מושא לשפע ויופי, במיוחד נשים שמנות. היום, חלילה שהחברה הסגורה והמנוונת שלנו תיתן לאישה את התהילה גם בעניין הזה. נשים מדוכאות גם בקטע הזה, לא רק בעבודה. גבר שמן זה גבר עם נוכחות, גבר חזק, שהמקרר שלו מלא, בעל שפע. אישה שמנה זו אישה לא מטופחת, לא סקסית, לא נעים לה, אישה שמזיעה ומגעילה ולא מודעת וזה נורא. זו חברה חולה, שמדירה אותן, כי 'המושכים בחוטים' זה כמה אנשים שיושבים והתבנית שהם רואים מולם זה אישה שהיא מקל, נערית, מגעילה ואני לא מבינה למה".




"אתה יכול לקרוא לי 'שמנה'", אמרה מוסרי, "שמן זה מתוך 'שמן', זה לא בושה. כן, אני בחורה גדולה ושמנה, כי אני חוטאת באלכוהול ואני לא עושה ספורט, ואני יודעת שברגע שאקח את עצמי בידיים ואתחיל לחיות חיים יותר בריאים, אז מכורח הנסיבות גם ארד במשקל. אני מאמינה שלא רחוק היום שזה יקרה, כי מה לעשות, בא לי לטעום את שני הצדדים".



"בניגוד למה שחושבים, בחורות שמנות לא לובשות סחבות ויושבות בצד במועדונים", הדגישה מוסרי, "הן רוקדות, יש בגדים לשמנות, הן לובשות חשוף, הן יפות, הן מטופחות, הן מצחיקות, הן מלאות בהכל והן גם טובות במיטה". "ברור שנשים שמנות יותר טובות במיטה", הסכים גזית, "כל גבר עם שכל שנפגש, והיו לו מערכות יחסים עם נשים שמנות, יודע את זה, ברור". "מעולה לי, עכשיו אני רגועה", השיבה מוסרי.



עריכת תוכן 103FM: אסף נבו