הרשת החברתית פייסבוק הודיעה על שינוי נוסף באלגוריתם שלה, שיתמקד הפעם בשיפור תכני הקריאה והצפייה למשתמשים. על הכוונת: הרצון לחשוף את החברים לתכנים מושכים שיסתכמו בעוד שעות של צפייה וקריאה. כך דיווח בסוף השבוע הגרדיאן הבריטי. 

הרשת החברתית בוחנת שפע של נתונים לפני שנעשית ההחלטה אילו פוסטים תקבלו בפיד שלכם, אבל עד עכשיו לא היה דגש גדול על זמני הקריאה של כתבות מצורפות, שיכולים לייצג עד כמה התוכן המתקבל באמת רלוונטי ואיכותי.  
"אנחנו לומדים שמה שאנשים בוחרים לצפות או לקרוא מאוסף החדשות, משמש כאיתות חשוב למה שמעניין אותם", אמר מהנדס התוכנה של אתר האינטרנט של החברה. המהלך נעשה כמובן גם כחלק מהמאמץ שלה להשאיר אתכם יותר זמן סביב האתר.

נראה כי חלק מהסיבה לשינוי האסטרטגי של החברה נובע ממסד נתונים חדש על התנהגות המשתמשים גם כשהם מחוץ לפייסבוק, מידע שלא יכלה פייסבוק לאגור בעבר, ומאפשר את פיתוח המדדים האלו. 
תנועת המשתמשים בפייסבוק חשובה מאוד כמעט לכל אתרי התוכן. האירוע הזכור ביותר שמדגים זאת הוא כנראה סיפורו של האתר Upworthy. באוגוסט 2013, לאחר שינוי אלגוריתם שעשתה פייסבוק האתר הקטן מצא את עצמו עם פיצוץ של גולשים.
אבל כאשר האלגוריתם שונה, השתנה גם תנועת המשתמשים. בחודש ינואר השנה פוטרו 14 מתוך 97 העובדים של Upworthy. תודות לעוד שינוי באלגוריתם, תנועת המשתמשים לכוון תכני הווידאו עלה ביותר מ-30% בחודשים האחרונים.