יש בי חרדה כשאני מנסה לחשוב מה הולך להיות הנושא המרכזי של קמפיין הבחירות טראמפ נגד קלינטון 2016. כעת, משניתן לצפות בוודאות מסוימת שאלה יהיו המועמדים, בפעם הראשונה גבר נגד אישה, אני מדמיינת את האלמנטים המילוליים שטראמפ מכין מראש למלחמה שלו, שתחל בסוף חודש יולי ותסתיים בנובמבר.



הוא בחר באחת הכותרות: "הילרי קלינטון המושחתת", כאשר החל להצמיד לה בציוצים את שם התואר Crooked. השיטה של טראמפ חוזרת על עצמה: הוא נוטל שם תואר מעליב. במשך כמה שבועות, כאשר חשב שמרקו רוביו מהווה איום פוליטי, כינה אותו ״ליטל רוביו״. אחריו הגיע תורו של ״טד השקרן״, Lyin’ Ted עם המשיכה הוורבלית בלשון של ההברה האחרונה כדי להדגיש את הקללה.



בשלב השני, אחרי הצמדת הקללה, נוהג טראמפ לספק פרשנות פוליטית לבחירת העלבון. גם התואר "מושחתת" יזכה לניתוחים פוליטיים של טראמפ. למוח האנושי נטייה טבעית להכיל חדשות רבות תוך הצמדת נרטיב למידע. כל פריט עובדתי חדש או ישן יכול להיבחן דרך הפריזמה של היות קלינטון מושחתת. ה"קישוט״ הזה ידבוק בה, ללא ספק. כבר כפרומו לקמפיין 2016, כאשר סוקרים את הציבור האמריקאי, מוצאים שרוב האנשים תופסים אותה כ״לא אמינה״. טראמפ בחר את הכינוי בקפידה והתאים אותו לנקודת השפל התדמיתית שלה.



ומה הלאה? המטרה היא להקטין אותה. טראמפ עשוי להרחיב את היריעה, לספק נרטיבים משלימים כדי לפגוע בה פוליטית. בהיותו המלך הבלתי מעורער של ה"הפוך על הפוך", טראמפ נוהג להציג עצמו כאיש עסקים משובח, מחובר לנשים ולפמיניסטיות, ומי שאינו קשור לבעלי ההון. והרי הוא מכחיש את הכישלונות העסקיים המרובים שלו, שמו הולך לפניו כמיזוגן ואף שלא אסף תרומות מעשירי אמריקה, היו אלה הבנקאים של ניו יורק שהצילו אותו פעם אחר פעם.



קלינטון ציינה בראיון לפני כמה ימים שאין לה כוונה לרדת לרמת העלבונות של טראמפ. מעניין אם זו תהיה טקטיקה יעילה ואם הציבור יעריך אותה על כך. בכל מקרה, יש בי חרדה כשאני מדמיינת כיצד הוא ימכור לציבור האמריקאי שהיא דורסת נשים אחרות (והוא הפמיניסט), משקרת מבוקר עד ערב (והוא אמין) ומחוברת לבעלי ההון (והוא תמים שכמוהו, אינו חייב להם דבר).



לפמיניסטיות לקח שנים ארוכות עד שהגיעו למועמדת בעלת כל הכישורים הנחוצים. קלינטון עולה במעלותיה על כל הגברים שניצבים כיום מולה. יותר מנוסה, יותר חכמה, עברה אינסוף קמפיינים ואתגרים בחייה. היא מוכנה לתפקיד יותר מהאחרים. אך כאשר קלינטון הייתה עסוקה בלטפס מעלה – קם לו גבר בוטה, רעשן ואלים מילולית וזרק את כל הכללים הפוליטיים לפח (להיות אמין, לדבר אל הבייס, להיות שמרן אמיתי ועוד). הממזר שינה את הכללים וקלינטון, עם הדידקטיות שלה, הולכת לתוך הקמפיין הכי משפיל ומבזה שאי פעם נצפה.



לפעמים יש תחושה שזה גורלן של נשות העולם. הן עובדות לפי הכללים, בשווקים שאליהן צורפו באיחור רב, תוך שהן נאבקות בסטריאוטיפים ובשנאת נשים קדומה. וכאשר הן מגיעות כמעט ליעד הנחשק, מגיע לו איזה גבר פריווילגי, שובר כל כלל שאי פעם נוסה ונלמד ודוחף את העולם לעבר שלב פוליטי חדש בלתי נתפס.