המאבק לסגירת מכלי האמוניה במפרץ חיפה עולה מדרגה. מוטי אשכנזי, שעמד בראש המחאה בעקבות מחדלי מלחמת יום כיפור והביא להתפטרות ראש הממשלה גולדה מאיר, הגיש השבוע עתירה לבג"ץ עם שורה של אנשי אקדמיה וביטחון, בתביעה לסגור מיד את המכלים במפרץ.



באמצעות עו"ד שמואל סעדיה מבקשים העותרים לאכוף את התחייבות הממשלה מאוקטובר 2013 לסגור את המתקן ולהקים מתקן חלופי במישור רותם בדרום. כמו כן הם מבקשים להתייחס לדוחות מבקר המדינה שהצביעו על הסכנות הכרוכות במכלי האמוניה, ושמקבלים משנה תוקף לנוכח החמרת הסיכונים הביטחוניים.

בעתירה מזכירים העותרים כי מדובר בפצצה מתקתקת. מוזכר גם ראיון שהעניק מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ובו איים כי הוא עלול לפגוע קשות בישראל באמצעות מתקפה על מכלי האמוניה במפרץ חיפה. נסראללה אמר בראיון שטיל שיפגע במכלים יביא לפגיעה דומה לזו של פצצה גרעינית.
 
בתוך כך, שלשום בלילה אירעה דליפת אמוניה ממתקני מפעל פרי אור בעתלית. בעקבות הדליפה נעצרה תנועת הרכבות והוטל סגר על קו החוף. 
 

דליפת אמוניה זוהתה מיד, ולאזור הגיעו צוותי כיבוי אש וחומרים מסוכנים. לאחר ניטור הודיע המשרד להגנת הסביבה כי "מדובר בכמות שאיננה מסכנת את האוכלוסייה". עם זאת, התברר שהדליפה אירעה בעקבות תחזוקה לקויה, והבעלים של המפעל יזומן לשימוע.
 
האירוע התרחש סמוך לשעה 4:10 לפנות בוקר, ודיווח עליו התקבל בחדר המבצעים של תחנה אזורית חדרה. למקום יצאו שישה צוותים, כולל היחידה לטיפול בחומרים מסוכנים בפיקודו של רשף אבישי שפיר.
 
רק לאחר שעלה בידי לוחמי האש לאטום את הדליפה התקיימה במקום הערכת מצב מחודשת, בנוכחות קצין מחוזי לטיפול בחומרים מסוכנים רשף אבי ונונו, ובה הוחלט על שחרור תנועת הרכבות וחזרה לשגרה.