לקראת מינויו הצפוי של חבר הכנסת צחי הנגבי לשר בממשלה נפגש חבר הכנסת דוד ביטן מ"הליכוד" עם ראש הממשלה נתניהו. על הפגישה, שנערכה בשבוע שעבר, סיפר היום (שלישי) בראיון לרינה מצליח וחגי גולן ב"רדיו ללא הפסקה 103FM".



  


מצליח שאלה - האם ראש הממשלה עומד לחלק את ארבעת התיקים שהוא מחזיק אצלו (חוץ, תקשורת, כלכלה, שיתוף פעולה אזורי), וח"כ ביטן ענה: "אני מאמין שלמעט התקשורת והחוץ". מצליח ציינה שתיק התקשורת הכי חשוב לראש הממשלה כדי לשלוט עליה, והח"כ הגיב: "התקשורת היא חופשית, למה מישהו יכול להגיד לך מה לומר ומה לעשות? אתם קצת מגזימים". ומצליח השיבה: "ראש הממשלה, שהוא שר התקשורת, מחזיק 'קצר' את כל אמצעי התקשורת ומאיים, מחזיק איומים על כל אמצעי התקשורת, אלה שהוא עוד לא קנה כבר". "לא, הוא מחזיק את הרגולציה", ענה ח"כ ביטן, "הוא לא מחזיק אתכם, אתם עושים מה שאתם רוצים. גם הרשות השנייה, הרשות שלכם, היא רשות פרטית. אז כל אחד יכול לפתוח עיתון".

"אל תיתמם", אמרה מצליח, "הוא מחזיק כל מיני איומים, לפצל את זה, לחבר את זה, יש לו את זה בקנה, כדי להחזיק את כולם 'קצר'. זו טכניקה שהוא יודע לעשות. הוא טוב בזה ". "אז מה אתם רוצים שרק בתקשורת לא תהיה רגולציה?", שאל ביטן, "אני לא מבין". "שהתקשורת תהיה חופשית", ענתה מצליח, "וכמו בכל מדינה מתוקנת, שיהיה ראש ממשלה ולכל תיק יהיה שר נפרד, כולל שר התקשורת. הרי למה הוא מתעקש על התקשורת אם לא כדי להשפיע?". "בגלל שבקדנציה הקודמת", ענה ביטן, "'ידיעות אחרונות' עם כל מיני ח"כים עשו מאמץ כנגד 'ישראל היום'. אני חושב שגם זה לא בסדר. אז לכן בואו נסתכל על שני הצדדים".
ח"כ דוד ביטן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 
בעקבות מינוי הנגבי לשר עשוי ח"כ ביטן להתמנות לתפקיד יושב ראש הקואליציה כשהוא מכהן גם כיושב ראש ועדת הכנסת, על אף שזה לא מקובל שאותו ח"כ יחזיק בשני התפקידים. "ראש הממשלה הציע לי את התפקיד", אמר ח"כ ביטן, "כיוון ששני ח"כים, יואב קיש ומיקי זוהר, לוחצים לקבל תפקיד, אז הוא הציע שאוותר על ועדת הכנסת. אבל אני לא יכול לוותר על ועדת הכנסת, כי היא כלי קואליציוני עם שיניים. יו"ר הקואליציה זה כלי בלי שיניים, תפקיד חשוב פוליטית, אבל אני לא רוצה להיכשל בו. אני מוכן לקבל את התפקיד, אבל אני רוצה להיות בשני התפקידים יחד, לפחות בהתחלה. זה לא שני תפקידים בשבילי, אלא בשביל ראש הממשלה. אני חושב שבסוף ראש הממשלה ייתן לי להיות גם יו"ר הקואליציה. כי אני את תפקיד יו"ר ועדת הכנסת לא מבקש לכל החיים".

הבוקר פורסם במעריב כי גובר המתח בליכוד לקראת סבב מינויים בסיעה הצפוי מיד לאחר הפגרה. במוקד: תפקידי יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. יו"ר הקואליציה, ח"כ צחי הנגבי, שהוא גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון, אמור להתמנות בחודש הבא לשר והודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי יסיים את תפקידו כיו"ר הקואליציה ב־14 במאי.  
 
נתניהו הציע את תפקיד יו"ר הקואליציה לח"כ דוד ביטן. אולם ביטן, העומד כיום בראש ועדת הכנסת, התנה את הסכמתו בכך שיוכל להמשיך לעמוד בראש הוועדה עוד תשעה חודשים לפחות. "אמרתי לראש הממשלה שראשות ועדת הכנסת יכולה לתת לי כלים למלא את תפקיד יו"ר הקואליציה על הצד הטוב ביותר. אני גם מבקש להשלים כמה רפורמות שאני מוביל כיו"ר ועדת הכנסת", הסביר חבר הכנסת דוד ביטן.
 
הוא הוסיף: "אני לא רוצה את תפקיד יו"ר הקואליציה רק בשביל התואר. יושב ראש ועדת הכנסת הוא תפקיד חשוב ביותר הנושק גם לעמדת יושב ראש הקואליציה ויכול לסייע לי רבות בתפקיד". אלא שדרישתו מסבכת את המצב. שכן בידי חבר הכנסת יואב קיש הבטחה כתובה לקבל את ראשות ועדת הכנסת ברוטציה לאחר שנה. "אני עומד על קיום ההבטחה", אמר.
עריכת תוכן 103FM: אסף נבו