נציגת בית הנבחרים הבריטי, נאז שאה, התפטרה מתפקידה כיועצת הפרלמנטרית של הדובר הכלכלי של האופוזיציה, ג'ון מק'דונל, לאחר שפרסמה סטטוסים בפייסבוק ברוח שרבים כינו "אנטישמית". בסדרה של פוסטים שעלו ב-2014, שאה הצהירה כי יש לערוך טרנספר ליהודים ישראלים ולמקמם מחדש בארצות הברית, וכן פרסמה פוסט נוסף המאתר קשרים בין התנועה הציונית לאל קעאדה.

מאז פרסום הסטטוסים ב-2014, לפני שנבחרה לפרלמנט, שאה התנצלה ואמרה: "אני מתחרטת עמוקות ומתנצלת בפני מי שפגעתי בו". לאחר פרסום התנצלותה נודע כי התפטרה מתפקידה כיועצת הפרלמנטרית של מק'דונל. שאה, שנבחרה לחברת בית המחוקקים ממערב ברדפורד במאי האחרון, שיתפה גם תמונה ובה נראית מפה של ישראל הממוקמת במרכזה של מפת ארצות הברית, תחת הכותרת "הפתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני - להעביר את ישראל לארצות הברית". בתגובות לפוסט כתבה: "הבעיה נפתרה".
בפוסט ששיתפה כתשעה חודשים לפני שנבחרה לבית התחתון, שפורסם בזמן מבצע "צוק איתן", נכתב כי האמריקאים "יקבלו את ישראל בזרועות פתוחות" וכי העברתה של ישראל לארצות הברית תביא שלום למזרח התיכון על ידי "סיום ההתערבות החיצונית" בו. עוד הוצע בפוסט כי "בארה"ב יש מספיק שטח על מנת לקבל את ישראל בתור המדינה ה-51 שלה", וכי הטרנספר של היהודים הישראלים "יאפשר לפלסטינים לקבל את חייהם ואדמתם בחזרה".

בצד הפוסט, שאה הוסיפה אימוג'י מחייך וכתבה כי תנסה לקבל את תמיכתו של ראש ממשלת בריטניה להצעה. עוד נכתב בפוסט, כי החברה הישראלית תתקבל בברכה על ידי האמריקאים ותהיה בטוחה שם, וכי "עלות הטרנספר" תהיה פחותה יותר משלוש שנים של תקציב התמיכה של וושינגטון בהוצאות הביטחון הישראליות. שאה הוסיפה כי "התוכנית אולי תחסוך לאמריקאים קצת דמי כיס".

הפוסט שפרסמה שה. "לעשות טרנספר לישראלים". צילום מסך: הרשתות החברתיות
הפוסט שפרסמה שה. "לעשות טרנספר לישראלים". צילום מסך: הרשתות החברתיות
לאחר שהאתר Guido Fawkes הסב את תשומת הלב הציבורית לפוסט של שאה, היא יצאה בהצהרה ובה אמרה: "הסטטוס הזה הוא מלפני שנתיים, ונכתב לפני שנבחרתי לפרלמנט, הוא אינו משקף את עמדותי ואני מתנצלת על כל פגיעה שהוא חולל". שאה משמשת גם חברת ועדת הפנים של בית הנבחרים, שבין השאר מתמודדת עם בעיית עליית האנטישמיות בבריטניה.
 

"רגשות סוערים בזמן צוק איתן"


בהצהרה של מפלגת הלייבור הבריטית, אושרה התפטרותה של שאה, וכן נכתב: "אני מתנצלת עמוקות בפני מי שפגעתי בו בתגובות שפרסמתי ברשת החברתית לפני שנבחרתי למחוקקת. פרסמתי את הסטטוסים הללו בשיא המבצע הישראלי בעזה ב-2014, כאשר הרגשות היו סוערים סביב הסכסוך במזרח התיכון. זה לא משמש תירוץ לפגיעה שבצעתי, שעליה אני מתנצלת מקרב לבי. מתוך הכרה בפגיעה זו, התפטרתי מתפקידי כיועצת פרלמנטרית לדובר הכלכלי של האופוזיציה ג'ון מק'דונל. אנסה להרחיב את המעורבות והדיאלוג שלי עם הקהילה היהודית וארגוניה, ואגביר את מאמצי להילחם בכל סוג של גזענות, כולל אנטישמיות".
ג'ונתן סקרדוטי, מנהל התקשורת של הקמפיין הבריטי נגד אנטישמיות, אמר כי יהיה קשה לארגונו לקחת ברצינות את פעילותה של הוועדה הפרלמנטרית הבריטית למניעת אנטישמיות, אם שאה תהיה חלק ממנה. "היא לא יכולה פשוט להתנצל על 'כל פגיעה שהתרחשה' ולצפות שעליית האנטישמיות תיעלם", אמר סקרדוטי.

סקרדוטי פנה לתקוף את מפלגת הלייבור ואת העומד בראשה, ג'רמי קורבין: "פעם נוספת מפלגת הלייבור נחשפה כמי שיש בתוכה שורות של אנשים שמביעים דעות קדומות וחשוכות כלפי העם היהודי, בהתבטאויותיהם הפומביות. פעם נוספת המפלגה נכשלה לאתר את ההצהרות הללו ולדחות מעליה את מי שביטא אותן. כיצד אנו יכולים להאמין למפלגה כשהיא אומרת שהיא לוקחת את הבעיה של שנאת יהודים ברצינות, וכשהיא מגינה באופן חוזר ונשנה על פרלמנטרים אנטישמים? זה נראה כאילו המדיניות האנטי גזענית של ג'רמי קורבין פועלת רק כאשר שנוח לה".