חשיפת שמו של פיודור בייז'נרי, החשוד בביצוע בסדרת רציחות ומעשי אונס מעוררת חששות כבדים בעיקר בזירות שבהן על פי החשד בוצעו המקרים. בחיפה, בשכונה לא מהמפוארות בעיר, התגודדו הבוקר (רביעי) כמה עשרות אנשים מול ביתה של אשה ערירית שנרצחה שם לפני שלוש שנים.



דירה בחיפה בה ע"פ החשד בוצעה אחת הרציחות
דירה בחיפה בה ע"פ החשד בוצעה אחת הרציחות



בעל הדירה הנוכחי שמתגורר כעת בדירה כלל לא ידע שהוא קנה בית של מישהי שנרצחה באותו בית. הוא אמר לסקרנים שהגיעו הבוקר כי הוא לא יודע מכלום והוא לא מבין בכלל על מה המהומה, אך הוא יבדוק מה קרה כאן. שכנים באותה זירת רצח לא ידעו לספר יותר מידי על החשוד, שעצור כבר 40 ימים. אחד השכנים אף טען כי קשה לו להאמין שהאיש הוא רוצח כל כך אכזרי.



זוגתו של החשוד ברציחות הגיעה לבית הוריה שנמצא בסמוך לביתה יחד עם ילדיה, וסירבה  לדבר עם התקשורת. היא אמרה כי אינה בקשר עם בן זוגה וצעקה לעבר הכתבים: "דברו עם עורך הדין שלו. לכו לגרושתו, היא היתה בכל הדיונים".



בת זוגו של החשוד  פיודור בייז'נר, הבוקר
בת זוגו של החשוד פיודור בייז'נר, הבוקר



כידוע, על כל החקירה מתנהל צו איסור פרסום על כל הפרטים, למעט שמו של החשוד והחשדות נגדו, אבל האירוע עצמו ממשיך להסעיר את גורמי היחידה הרבים, ביניהם שלוש יחידות ארציות (ימ"רים) ברחבי הארץ. שם מניחים כי חלק מהנשים שנפלו קורבן למעשי הרצח הגיעו ממדינות חבר העמים וחלקן אף שהו בארץ באופן בלתי חוקי. חלק מהנשים שהיו איתו בקשר וגורלן שפר עליהן חיות בארץ והמשטרה טוענת כי זוהי ההזדמנות לאותן נשים שלא לחשוש  ולהגיע להתלונן עליו.



בעקבות החשיפה וכדור השלג המתגלגל בעוצמה, ההערכה היא כי כבר בימים הקרובים יוגש כתב אישום בלפחות מקרה רצח אחד או שניים. החוקרים עסוקים ביממות האחרונות במאמצים רבים לבסס את הראיות נגד החשוד בלפחות שני מקרים, אחד במרכז הארץ והשני בצפון.



עבד כטכנאי חימום וגז 

החשוד, שיושב כבר למעלה מ-40 ימים במעצר מוכר בארץ כמי שעבד כטכנאי חימום וגז ונהג לבקר בבתים לא מעטים, ושם גם ביצע את זממו. הוא עלה לארץ לפני ארבע שנים עם אשה יהודייה ובנם. זמן קצר לאחר שהגיעו לארץ התגרשו ובת זוגו והילד חזרו לארץ מולדתם מולדובה, שם גדל הילד בבית הסבא והסבתא. זמן קצר לאחר מכן הכיר החשוד צעירה ישראלית שלימים הפכה לבת זוגו, והשניים הביאו ילד משותף.



חברים שהכירו את החשוד סיפרו כי ידעו שעבד באחת החברת שהעניקה תשתיות גז ברחבי הארץ, והוא הסתובב לא מעט במסגרת עבודתו ברחבי הארץ ומכאן גם הזירות המפוזרות בכמה ערים בישראל.



"למרות שמדובר כפי הנראה ברוצח סדרתי", טען קצין משטרה בדימוס, "הוא לא התנהל כרוצח סדרתי אלא סתם כרוצח אכזרי, אם יוכח שאכן ארבעת מקרי הרצח קשורים באותו חשוד". הקצין הוסיף: "רוצח סדרתי כפי שאולי ניתן לראות בסרטים פועל בדרכים הרבה יותר מתוחכמות ולא משאיר אחריו ראיות פורנזיות שקושרות אותו לאירועים, כפי שאולי קרה. אולי הוא רוצח סדרתי במובן של מספר הרציחות אך לא במובן המתוחכם של המילה, ולכן הוא יפול אם אכן ביצע את המעשים".



פרקליטו של החשוד, עו"ד ליאור רונן מכחיש כי יש לו כל קשר לחשדות ולדבריו, "חד וחלק מדובר בעבירת מין אחת בלבד באזור הצפון ואת כל שאר הדברים אני לא מכיר".