לאחר שעורר סערה בישראל ובעולם כשטען ש"היטלר האמין ברעיון הציונות", בכיר מפלגת הלייבור הבריטית, קן ליווינגסטון, שאף הושעה מתפקידו במפלגה בעקבות דבריו, מסרב היום (שישי) להתנצל או לחזור בו, ואף אומר כי המפלגה צריכה להחזיר אותו לכהן בוועדה הביצועית, כי כל מה שהוא אמר על היהודים "היה אמת".

כזכור, הבכיר הבריטי שאינו מסתיר את חוסר אהדתו לישראל, טען אתמול כי שכשהיטלר ניצח בבחירות בגרמניה בשנת 1932, המדיניות שלו הייתה שהיהודים צריכים לעבור לארץ ישראל. "הוא תמך בציונות לפני שהשתגע והרג שישה מיליון יהודים", אמר.
 

"לרוב הקהילה היהודית אין ידע בנושא"

ליווינגסטון התייחס היום לאמירתו שהוגדרה כאנטישמית ואמר כי "כל מה שאמרתי אתמול היה נכון וחברי הפרלמנט גינו אותי כי הם לא מכירים את העובדות". עוד אמר כי "בבתי ספר ישראליים ויהודיים בהחלט לא מלמדים על התנועה הציונית של שנת 1930. רוב חברי הקהילה היהודית גדלים ללא ידע בנושא הזה".

כמו כן הוסיף כי "רוב חברי הפרלמנט הפרו-ישראלים אינם בקיאים בהיסטוריה של גרמניה". על השעייתו הוסיף היום ליווינגסטון: "איך לומר את האמת נחשב לעבירה? אם שקרתי אפשר היה לומר שזה באמת מעליב". 

קן ליווינגסטון. הושעה מתפקידו. צילום: רויטרס


"שם רע למפלגה"


כזכור, הפרשה עלתה אתמול לכותרות כשליווינגסטון (70), ראש עיריית לונדון וחבר הפרלמנט לשעבר יצא בהצהרה חדשה שכאמור הביאה להשעייתו מהמפלגה. דבריו של הפוליטיקאי באו על רקע הסערה שעוררו דבריה של חברת הפרלמנט נאז שאה, שקראה לטרנספר של יהודים מישראל לארצות הברית. בעקבות דבריה הושעתה שאה מכל פעילות בבית המחוקקים הבריטי. 

ליווינגסטון טען שדבריה של שאה אינם אנטישמיים. בעקבות הדברים של ראש העירייה לשעבר, קראו בכירים במפלגה ליו"ר ג'רמי קורבין להשעותו וכינו את דבריו בושה. זמן קצר לאחר מכן, ליווינגסטון אכן הושעה, ובהודעה הרשמית מטעם הלייבור נטען כי הסיבה היא "הוצאת שם רע למפלגה". בתגובה להתקפות נגדו, יצא ליווינגסטון בהתקפה חריפה על ישראל: "נאז שאה אמרה את הדברים בשעה שאירעה תקיפה ברוטלית נוספת של ישראל על הפלסטינים, ויש עובדה אחת שאיש בתקשורת הבריטית כמעט לא מדווח עליה: יחס ההרוגים בין הצדדים עומד על בין 60 ל-100 פלסטינים על כל ישראלי. כל מדינה אחרת היתה מואשמת בפשעי מלחמה, אבל נראה שיש איפה ואיפה בנוגע למדיניות של ממשלת ישראל".