אריק איינשטיין שר שהוא אוהב להיות בבית - מזדהים איתו? תקועים בבית ולא מבינים למה אתם קצת בדיכאון? התשובה טמונה בגוף השאלה. ישיבה ממושכת בבית מובילה לחרדה ונדודי שינה, לעומת בילוי בחוץ, שמספק לגוף וגם למוח תמריץ.


"מעבר לעובדה שאתם מפסידים המון, אתם בעיקר מפספסים את אור השמש, שמסייע לגוף במגוון דרכים - החל מתיאבון וכלה בדפוסי שינה ומצב הרוח", טוען קנת' רייט, חוקר שינה באוניברסיטת קולורדו.

במחקר שערך לאחרונה מצא רייט, כי תאורה מלאכותית ומחסור בתאורה טבעית עלולים לשנות את הקצב הטבעי של הגוף. המחקר שלו קושר בין עבודות במשמרת לילה לבריאות לקויה, עלייה בסיכון להשמנה חולנית, סוכרת, דיכאון ומחלות נוספות. הפתרון שמציע רייט הוא די פשוט - צאו מהבית, גם אם זה ל-45 דקות בלבד. 
 

אז איפה בדיוק מצב הרוח שלכם ישתפר יותר? במחקר נוסף שנערך באוניברסיטת רוצ'סטר נמצא, שבילוי בחוץ, בסביבה ירוקה, יכול להקפיץ את רמת החיוניות שלכם ולרומם את האנרגיה המנטלית בכ-40%.
 
"טבע ירוק במיוחד, בניגוד לחופים ולמדבריות, מספק יתרון רב", מסביר פרופ' ריצ'רד ריאן, מחבר המחקר. "בילוי בסביבה ירוקה משפר את מצב הרוח, את הבריאות הנפשית, מוריד תחושת כאב וסימפטומים אחרים ומגביר את יכולת הריכוז", הוסיף. לא אוהבים את הטבע? זה בסדר, כי 20 דקות ביום, בבילוי בסביבה ירוקה, יכולים לספק לכם מספיק יתרונות ובעיקר, הרגשה טובה. למרות שקחו בחשבון שיותר, זה טוב יותר.