מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, המשיך את אחד המנהגים הידועים לשמצה ביותר של אביו, והזמין לעצמו קבוצה קבועה של בנות נוער לשמש כ"יחידת התענוגות" שלו. קבוצת נערות, חלקן בנות 13 או 14, נבחרו על ידי בכירי משטר קוריאה הצפונית, ליוותה באופן קבוע את אביו קים ג'ונג איל.



טושימיטסו שיגמורה, ששימש כפרופסור באוניברסיטת "ווסאדה" בטוקיו ומומחה לענייני קוריאה הצפונית, אמר ל"טלגרף" הבריטי כי קים ג'ונג און הפסיק את המדיניות הזו לאחר מותו של אביו בשל "סיבות ביטחוניות", אך התחיל אותה מחדש באפריל בשנה שעברה לאחר תקופת אבל של שלוש שנים שהובילה ל"מסקנות רבות".



קים ג'ונג און גייס קבוצה חדשה של כמה נערות "גבוהות ויפות", שנבחנו מקרוב על ידי רופא שבדק האם איבדו את בתוליהן, והוענק להן סכום כסף לפני שהפכו לקבוצה הנודעת בשמה "ג'יפמג'ו". המגייסים אמרו להורי הבנות החדשות כי הן נלקחו על מנת לשרת את מנהיג המדינה ב"משימה ממשלתית".



עוד ממעלליו האחרונים של הדיקטטור הידוע לשמצה: בתחילת מרץ נודע כי און הורה לערוך ניסויים נוספים בנשק גרעיני, ימים ספורים לאחר שהאו"ם אישר פה אחד סנקציות נגד המדינה בתגובה לניסוי הגרעיני ושיגור הטילים שהיא מבצעת בחודשים האחרונים. על פי הדיווח, קים צפה בשיגור של טיל בליסטי, אם כי לא צוין מתי קרה האירוע, ולאחר מכן הורה לרשויות פיונג יאנג לשפר את היכולות הגרעיניות באמצעות ניסויים נוספים.



החבר היקר


"החבר היקר קים ג'ונג און אמר כי העבודה חייבת להתגבר על מנת לשפר את יכולת התקיפה הגרעינית, ופרסם משימות קרביות להמשך הניסויים הגרעיניים כדי לאמוד את העוצמה של ראשי הנפץ הגרעיניים החדשים", כך נכתב. המנהיג צוטט כאומר שהצבא הצפון קוריאני הצליח למזער את ראשי הנפץ הגרעיניים וכעת ניתן להרכבי אותם על טילים בליסטיים.



עוד באותו חודש, איימה פיונג יאנג על ארצות הברית ועל קוריאה הדרומית שתהפוך אותן ל"להבות ואפר" אם לא יבטלו תרגיל צבאי משותף. המועצה הצבאית העליונה של המדינה פרסמה הודעה שבה היא מאיימת על פגיעה במטרות ברחבי קוריאה הדרומית, בסיסים של צבא ארצות הברית באוקיינוס השקט ואף במערב ארצות הברית: "אויבנו פועלים, עם דם בעיניהם, לפגיעה בזכויותינו ובריבונותנו. אם נלחץ על הכפתורים להשמדת אויבנו, בסיס הפרובוקציה שלהם יהפכו לים של להבות ואפר בין רגע", נכתב בהודעה.



בשנה שעברה עלה המתח בין שתי המדינות לרמת שיא לאחר שהדרום הפעיל רמקולים המשדרים תעמולה בסמוך לגבול בין שתי המדינות, דבר שהביא את הרשויות בצפון קוריאה לסגור את אזור התעשייה המשותף בין שתי המדינות ולהכין את כוחות הצבא למצב של לחימה מידית. בחודש שעבר בצעה צפון קוריאה ניסוי גרעיני בפצצת מימן ומספר ניסויים בטילים בליסטיים, דבר שגרם לדאגה בקרב שכנותיה.